Prezes Grupy ITI spodziewa się premii od TVN za wyniki platformy "n" w 2010 roku
1.9.Warszawa (PAP) - Prezes Grupy ITI Wojciech Kostrzewa spodziewa się w 2011 roku premii od TVN za osiągnięcie przez platformę "n" w 2010 roku celów określonych przy...
01.09.2009 | aktual.: 01.09.2009 18:13
1.9.Warszawa (PAP) - Prezes Grupy ITI Wojciech Kostrzewa spodziewa się w 2011 roku premii od TVN za osiągnięcie przez platformę "n" w 2010 roku celów określonych przy przejęciu przez TVN kontroli nad platformą w marcu 2009 roku.
Cele dla platformy "n" na 2010 rok to pozytywna EBITDA, ilość subskrybentów przekraczająca 848 tys., ARPU powyżej 60,48 zł oraz przychody z tytułu opłat abonamentowych powyżej 555 mln zł. TVN zapłaci 0,3214 euro za każdy złoty, o który przychody z abonamentów w 2010 roku przekroczą 555,6 mln zł. Dopłata nie przekroczy 60 mln euro, połowa może być uregulowana w akcjach TVN.
"Spodziewam się, że platforma zrealizuje cele na 2010 roku i otrzymamy dopłatę od TVN" - powiedział PAP Kostrzewa.
Na początku kwietnia 2009 roku TVN dokupił od Grupy ITI 26 proc. minus jedna akcja akcji Neovision, jedynego udziałowca spółki ITI Neovision, która jest właścicielem i operatorem polskiej platformy cyfrowej "n", płacąc 46,2 mln euro i zwiększając swój udział do 51 proc. Umowa przewiduje możliwość jednorazowej korekty ceny zakupu pod warunkiem osiągnięcia przez platformę "n" określonych poziomów czterech kluczowych parametrów. Korekta ceny zakupu wyniesie maksymalnie 60 mln euro.
TVN może uregulować jednak do 50 proc. wartości korekty akcjami TVN, wycenionych na bazie średniej ważonej ceny rynkowej z 30 dni sesyjnych poprzedzających płatność. Od 1 października prezesem ITI Neovision zostanie nowy prezes grupy TVN Markus Tellenbach.
Po tej zmianie Kostrzewa spodziewa się jeszcze większego przyspieszenia przyrostu abonentów platformy "n".
"Liczę, że dzięki tym zmianom przyspieszy przyrost abonentów, wzrost ARPU, dzięki dodawaniu usług dodanych przy utrzymaniu dyscypliny kosztowej" - powiedział prezes.
Po pierwszym półroczu 2009 platforma "n" zwiększyła bazę abonencką o ponad 60 tys. abonentów do ponad 557 tys. podpisanych umów o świadczenie usług, w tym ponad 554 tys. aktywnych abonentów. Liczba sprzedanych zestawów "Telewizji na kartę" osiągnęła 234 tys., 130 tys. z nich było aktywnych na koniec czerwca 2009 roku.
ARPU platformy wzrosło w II kwartale do 59 zł, a przychody do 109 mln zł. EBITDA była ujemna i wyniosła -24 mln zł.
Ewa Pogodzińska (PAP)
epo/ ana/