Problemy z logowaniem klientów Alior Banku. Ten tłumaczy, co trzeba zrobić

Migracja danych miała się zakończyć w weekend. Tymczasem jeszcze w poniedziałek klienci Alior Banku skarżyli się na brak dostępu do konta. Bank twierdzi, że już wszystko działa. Tylko że klienci nie zawsze wiedzą jak.

W weekend trwała przerwa techniczna w Alior Banku.
W weekend trwała przerwa techniczna w Alior Banku.
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons | Marcin Drozd, (CC BY-SA 3.0)

30.11.2020 | aktual.: 02.03.2022 15:59

Zaplanowana na weekend przerwa techniczna była powodowana migracją danych. Klienci dawnego działu T-Mobile Usługi Bankowe byli przenoszeni do Alior Banku.

Bank umieścił na swojej stronie i w mediach społecznościowych specjalną instrukcję logowania dla przenoszonych klientów. Zapowiedział też, że w weekend część usług może nie działać poprawnie.

Klienci narzekają, że migrację danych zaplanowano akurat wtedy, kiedy wypada Black Friday i Cyber Monday, przez co nie mogli oni skorzystać z promocji w sklepach internetowych.

- Próbowałam skorzystać z promocji w weekendowych. Czekałam na koniec przeniesienia banku do wieczora i usiadłam do komputera. Okazało się, że zalogować się nie mogę. Że potrzebuję jakiegoś numeru CIF, choć dotąd logowałam się po prostu swoim loginem. Próbując go odzyskać, wpisywałam kolejne dane: czy mam lokatę w euro, nazwisko panieńskie matki, adresy, itd. I nic. Cały czas: dane niepoprawne. I piękny płaszczyk z przeceny przepadł – skarży się pani Ola.

Przerwa miała się zakończyć w niedzielę o godz. 19.

"Zakończyliśmy prace techniczne, ale z uwagi na zbyt dużą liczbę wejść do zdalnej bankowości mogą występować problemy z logowaniem. Pracujemy nad tym, żeby rozwiązać ten problem. Na razie bardzo prosimy, żebyście w miarę możliwości wstrzymali się z próbami logowania. Przepraszamy i dziękujemy za cierpliwość" - czytamy na profilu Alior Banku na Facebooku, opublikowanym o 19.45 w niedzielę.

Okazuje się jednak, że w poniedziałek rano klienci banku wciąż skarżyli się, że nie mają dostępu do usług.

"Próba logowania po przeniesieniu z T-Mobile Bankowe nieudana ze względu na błędny numer klienta. Próba odzyskania numeru klienta zgodnie z opisaną procedurą na stronie banku - nieudana. Info z banku, aby odzyskać numer klienta - zadzwoń na infolinię. Dzwonię na infolinię - 30 min. Odbiera konsultantka - odpowiadam na serię pytań. Weryfikacja poprawna. Odpowiedź konsultanta - pomimo poprawnej weryfikacji nie mogę podać panu numeru klienta - proszę udać się do oddziału banku" - tak swoją sytuację opisuje jeden z klientów banku, pan Mariusz.

"Jestem nieszczęsnym migrantem z TM i właśnie się dowiedziałem, że przeżywszy 46 lat nie znam nazwiska panieńskiego mojej Mamy. Kod CIF mam aktualny, nr tel. zaufanego również, ale żadnego hasła startowego nie otrzymałem" - pisze inny klient, pan Ireneusz.

Bank: nie ma już problemów z logowaniem

Jak twierdzi bank, przerwa techniczna już się zakończyła, a problemów z logowaniem nie ma.

"Systemy działają prawidłowo. Natomiast po ich uruchomieniu wczoraj o godz. 19:00 do bankowości elektronicznej próbowała zalogować się jednocześnie rekordowa liczba klientów, co spowodowało czasowe przeciążenie systemu. W nocy zwiększyliśmy liczbę możliwych jednoczesnych logowań" - pisze biuro prasowe Alior Banku w odpowiedzi na nasze pytania.

Skąd zatem biorą się problemy? Jak można wywnioskować z odpowiedzi banku, z tego, że klienci nie zrozumieli, jak mają się logować.

"Schemat logowania zależy m.in. od tego, czy klient kiedykolwiek wcześniej korzystał z usług Alior Banku oraz w jaki sposób i jak często korzystał z bankowości T-Mobile Usługi Bankowe lub bankowości Alior Banku" - wyjaśnia Alior Bank.

Klientów, którzy nie wiedzą, którego numeru CIF należy użyć do logowania, bank odsyła do informacji zamieszczonych na swojej stronie internetowej.

"Jeżeli mają trudności w odzyskaniu CIF przez stronę www – najprawdopodobniej jest to związane z kwestiami bezpieczeństwa i taka opcja może być dla nich niedostępna. W tej sytuacji niezbędna będzie wizyta w oddziale banku" - informuje bank.

Do placówki powinny pójść też osoby, które zobaczą komunikat o braku możliwości odblokowania dostępu klienta. Jak podaje bank, ze względów bezpieczeństwa nie można tego zrobić przez infolinię.

"Jeżeli nie mogą odzyskać lub nie pamiętają nr CIF – prosimy o zalogowanie się do aplikacji mobilnej Alior Mobile (daną do logowania jest PESEL)" - pisze Alior Bank.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (96)