Próbują bezczelnie oszukać klientów banku Millennium

Oszuści nie dają spokoju polskim internautom. Tym razem próbują naciągnąć klientów banku Millennium. I jak zwykle robią to w prymitywny sposób - ale uważać trzeba.

Próbują bezczelnie oszukać klientów banku Millennium
Źródło zdjęć: © Fotolia | sergey

23.09.2014 | aktual.: 23.09.2014 13:20

Metoda oszustów jest prosta - rozsyłają masowo maile podszywające się pod oficjalną korespondencję Millennium. Robią to przy tym całkowicie losowo, licząc na to, że spam trafi do rzeczywistych klientów tego banku.

Jeśli mail od oszustów odbierze ktoś mniej uważny, to faktycznie może się przejąć informacją o zablokowaniu dostępu do systemu transakcyjnego banku. Jednakże brak uwagi klienta musi być naprawdę duży. Mail jest bowiem napisany wyjątkowo niegramatycznie:

Obraz
© (fot. WP.PL)

Oszuści nie zadbali także o zamaskowanie adresu nadawcy. Mail nie jest wysłany z systemu Millennium, ale z dosyć dziwnego adresu: noreply@pipex.com.

A po co to wszystko? Naciągacze liczą, że klient naciśnie link zawarty w mailu i trafi na zawirusowaną stronę, dzięki czemu przestępcy przejmą jego dane lub nawet dostęp do konta. Otrzymując maile od firm zawsze więc dokładnie się im przyglądajmy zanim klikniemy w linki.

Andrzej Rybicki

atak hakerskidostęp do kontabanki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)