Producent Cheerios chce ratować populację pszczół. Firma rozdała 1,5 mld nasion kwiatów polnych

1,5 mld nasion polnych kwiatów rozdał producent popularnych płatków Cheerios w ramach akcji #BringBackTheBees, czyli "Przywróćmy pszczoły". Kampania objęła Stany Zjednoczone i Kanadę. Jej cel to ratowanie populacji pszczół w Ameryce Północnej. Z opakowań płatków zniknął wizerunek maskotki firmy - pszczoły "Buzz".

Producent Cheerios chce ratować populację pszczół. Firma rozdała 1,5 mld nasion kwiatów polnych
Cheerios.com/screen
Mieszko Rozpędowski

1,5 mld nasion polnych kwiatów rozdał producent popularnych płatków Cheerios w ramach akcji #BringBackTheBees, czyli "Przywróćmy pszczoły". Kampania objęła Stany Zjednoczone i Kanadę. Jej cel to ratowanie populacji pszczół w Ameryce Północnej.

Akcję zorganizował amerykański koncern General Mills, właściciel m.in. popularnych płatków śniadaniowych. Jej celem było rozdanie 100 mln nasion kwiatów polnych. 9 marca firma zaczęła rozsyłać nasiona. Akcja cieszyła się tak dużym zainteresowaniem ze strony Amerykanów i Kanadyjczyków, że firma wysłała 15 razy więcej nasion niż zakładała.

"Ludzie potrzebują pszczół, a teraz pszczoły potrzebują ludzi" – to jedno z haseł na stronie organizatora. Cheerios stworzył wirtualną mapę stanów, na której pokazane są efekty kampanii. Autorzy zachęcali do sadzenia darmowych kwiatów i dzielenia się efektami kampanii w mediach społecznościowych.

General Mills współpracował przy projekcie z kanadyjską firmą Veseys Seeds, która odpowiadała za dystrybucję nasion online. Akcji towarzyszyło wycięcie wizerunku popularnej na płatkach śniadaniowych pszczoły Buzz. Jej wizerunek usunięto już na początku 2017 r., zostawiając sam kontur, by zwrócić uwagę na trudną sytuację pszczół.

Producent Cheerios podkreśla, że pszczoły odrywają kluczową rolę w zapylaniu roślin, które odpowiadają za produkcję 35 proc. światowych zasobów żywności.

Amerykańscy naukowcy, którzy monitorują populację pszczół od 2006 roku, alarmują o jej gwałtownych spadkach. W okresie od kwietnia 2015 r. do marca 2016 r. zauważono utratę ok. 44,1 proc. tamtejszej kolonii.

płatki śniadanioweusapszczoły

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (9)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.