Promy niemieckiego operatora będą korzystać z terminalu w Świnoujściu
Od lata tego roku ze Świnoujścia do Trelleborga w południowej Szwecji będą pływać promy niemieckiego operatora. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podpisał w tej sprawie umowę z firmą TT-Line - poinformował prezes ZMPSiŚ Jarosław Siergiej.
07.02.2013 | aktual.: 07.02.2013 12:50
Do tego czasu partnerzy projektu mają przygotować m.in. pomieszczenia biurowe i potrzebne do zaokrętowania pasażerów, zatrudnić pracowników do obsługi promów na Terminalu Promowym w Świnoujściu.
Jak podkreślił Siergiej, z roku na rok terminal notuje wzrosty w przeładunkach drobnicy promowej, jak i w obsłudze pasażerów. W 2012 roku łącznie przeładowano tam 6,4 mln ton ładunku i obsłużono ponad pół miliona pasażerów.
Do tej pory na trasie Świnoujście - południowa Szwecja operowali dwaj polscy przewoźnicy - Unity Line oraz Polska Żegluga Bałtycka.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. Do jego podstawowych zadań należy: zarządzanie nieruchomościami i infrastrukturą portową, prognozowanie i planowanie rozwoju portów, budowa, modernizacja i utrzymanie infrastruktury portowej oraz pozyskiwanie nieruchomości na potrzeby rozwoju portów.
W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe dla towarów rolno-spożywczych.
W roku 2012 łączne przeładunki obu portów wyniosły ponad 21 mln ton.
TT-Line jest operatorem 6 promów kursujących pomiędzy Niemcami, a południową Szwecją. Promy kursują pod niemiecką i szwedzką banderą. Rocznie TT-Line przewozi ponad 600 tys. pasażerów i 320 tys. jednostek transportowych. TT-Line z 14 odejściami dziennie z portów Travemunde, Rostocku i Trelleborga jest liderem na rynku przewozów towarowych i pasażerskich pomiędzy Niemcami, a południową Szwecją.
Operator zatrudnia ponad 600 pracowników i generuje roczny obrót w wysokości ponad 140 mln euro.