Trwa ładowanie...
d6bm21m
d6bm21m

Przedział cenowy w ofercie Fenghua ustalony na 42,09-50,51 zł

Warszawa, 16.10.2014 (ISBnews) - Przedział cenowy w pierwotnej ofercie publicznej Fenghua SoleTech AG został ustalony na 42,09-50,51 zł za akcję, podała spółka. Oferta obejmuje 1,2 mln nowych akcji, które będą stanowić 10,71% akcji w wolnym obrocie.
Share
d6bm21m

"Przedział ceny ofertowej na rynku polskim został ustalony na podstawie średniego kursu euro w NBP z dnia 15 października 2014 r. (godz. 18.00). Kurs ten wyniósł 4,2089 zł za 1 euro, co daje przedział cenowy w zakresie 42,09 zł do 50,51 zł za akcję i jest odpowiednikiem widełek 10,00 euro do 12,00 euro za jedną akcję" - czytamy w komunikacie.

Inwestorzy mogą składać zapisy w dniach 17-23 października. Zarówno inwestorzy indywidualni jak i instytucjonalni składają zapisy według tych samych zasad, czyli w ramach ustalonego przedziału cenowego, co ma wpływ na ustalenie finalnej ceny oferowanych akcji.

"Jest to model stosowany na wielu zachodnich rynkach kapitałowych, oparty na zasadzie równego traktowania obu grup inwestorów. Każde zlecenie ze strony zarówno indywidualnego, jak i instytucjonalnego inwestora na kupno akcji złożone w ramach ustalonego przedziału cenowego, ma wpływ na określenie finalnej ceny oferowanych akcji. Jednocześnie te zlecenia inwestorów, które będą mieć cenę równą lub wyższą od ceny oferowanych akcji, zostaną zrealizowane po cenie ofertowej. A zlecenia z ceną poniżej ceny ofertowej - odrzucone"- powiedział prezes DF Capital, domu maklerskiego pełniącego funkcję oferującego Jarosław Dąbrowski, cytowany w komunikacie.

d6bm21m

Publiczna oferta 1.200.000 mln nowych akcji Fenghua SoleTech AG ruszy w piątek, 17 października. Na ofertę składa się oferta publiczna akcji na terenie Niemiec i Polski oraz oferty prywatne skierowane do inwestorów instytucjonalnych poza terytorium Niemiec, Polski i USA.

Spółka szacowała wcześniej, że przy założeniu znalezienia nabywców na wszystkie nowe akcje i pozyska z oferty od 10,4 do 12,7 mln euro.

Debiut giełdowy w Warszawie i Frankfurcie planowany jest na 6 listopada.

Fenghua, która jest drugim producentem podeszew do obuwia sportowego w Chinach planuje wykorzystanie wpływów z oferty na powiększenie przestrzeni produkcyjnej do 3000 m2 wobec 1600m2 obecnie. Dzięki temu produkcja wzrośnie do 80 mln par podeszew rocznie wobec 40 mln obecnie.

d6bm21m

Spółka chce także zwiększyć nakłady na zespół badań i rozwoju w celu pozyskania nowych technologii do designu oraz wydatków na marketing w celu pozyskania nowych klientów.Przychody Fenghua wyniosły 90,06 mln euro w 2013 roku wobec 83,58 mln euro rok wcześniej. Zysk netto spółki sięgnął 18,75 mln euro w 2013 r. w porównaniu z 15,49 mln euro rok wcześniej.

Zakład produkcyjny Fenghua znajduje się w mieście Jinjiang, jednym z wiodących ośrodków przemysłu obuwniczego w Chinach, w którym działa 8-9 tys. producentów obuwia. Wartość chińskiego rynku obuwia sportowego dla dorosłych, według prognoz sięgnie 304 mld RMB w tym roku, a w 2016 roku osiągnie wartość 364 mld RMB. W ciągu kolejnych lat chiński rynek obuwniczy powinien rosnąć w tempie przekraczającym 10% rocznie.

(ISBnews)

d6bm21m

Podziel się opinią

Share
d6bm21m
d6bm21m