Przywrócą zapomnianą linię kolejową. Pasażerów nie ma tu od 28 lat

Trwają rozmowy nad przywróceniem linii kolejowej nr 377 ze stacji Gniezno Winiary do Sławy Wielkopolskiej. Połączenie zostało zlikwidowane w latach 90. W tym tygodniu Samorząd Województwa Wielkopolskiego oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mają podpisać w tej sprawie list intencyjny - czytamy w serwisie epoznan.pl.

kolej, toryPrzywrócą zapomnianą linię kolejową (zdjęcie ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Krzysztof Matloch
oprac.  AS

Linia kolejowa nr 377 jest jedną z wielu zlikwidowanych w pierwszych latach transformacji ustrojowej. Pociągi pasażerskie przestały po niej kursować w 1996 r. Przez wiele lat, do 2007 r., linia była zamknięta także dla ruchu towarowego.

Obecnie trwają prace zmierzające do przywrócenia połączenia dla pasażerów. Serwis epoznan.pl pisze, że Samorząd Województwa Wielkopolskiego oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mają podpisać list intencyjny o współpracy. Ma ona zmierzać do opracowania dokumentacji koncepcyjnej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

1700 zł za tonę. Ale i tak ludzie odchodzą od węgla

"Trasa z Gniezna do Sławy Wielkopolskiej posiada bogatą historię. Linia ta niegdyś odgrywała znaczącą rolę w transporcie regionalnym, ułatwiając codzienne podróże mieszkańcom, a także wspierając lokalną gospodarkę" - czytamy w serwisie moje-gniezno.pl.

Rośnie popularność kolei regionalnych

Połączenia regionalne po pandemii błyskawicznie odbudowują ruch. W 2023 r. spółka POLREGIO przewiozła najwięcej pasażerów w swojej historii, dokładnie 97,3 mln osób. Ówczesny prezes Adam Pawlik tłumaczył w rozmowie z money.pl, że wpływ na te rekordowe wyniki miała poprawa jakości szlaków kolejowych, dzięki czemu zwiększyła się prędkość poruszania się pociągów po torach.

"Tam, gdzie jeździliśmy 60 km/h, dziś jedziemy 120-160 km/h. Pasażerowie kalkulują czas dotarcia do celu i często okazuje się, że pociągiem docierają szybciej niż samochodem – nie stoją w korkach, nie mają problemów z parkowaniem, a dzięki łączeniu ofert w jednym bilecie mogą przesiąść się do miejskiego autobusu czy tramwaju" - opowiadał były prezes POLREGIO.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich
4 minuty przerwy w pracy i sygnał do szefostwa. Amazon odpiera zarzuty
4 minuty przerwy w pracy i sygnał do szefostwa. Amazon odpiera zarzuty
"Złote kolby" niszczą maszyny rolników. Straty sięgają 100 tys. zł
"Złote kolby" niszczą maszyny rolników. Straty sięgają 100 tys. zł
Polskie borówki podbijają Azję. Otwiera się nowy rynek
Polskie borówki podbijają Azję. Otwiera się nowy rynek
Deweloper chce wcisnąć blok na ich podwórku. Mieszkańcy protestują
Deweloper chce wcisnąć blok na ich podwórku. Mieszkańcy protestują
Włamywali się do ciężarówek i kradli towar. Jest decyzja sądu
Włamywali się do ciężarówek i kradli towar. Jest decyzja sądu
Gigant kawowy zwalnia. 900 osób w USA straci pracę
Gigant kawowy zwalnia. 900 osób w USA straci pracę
Studenci wyciągają ponad 7 tys. zł. W tych branżach ich szukają
Studenci wyciągają ponad 7 tys. zł. W tych branżach ich szukają