Przywrócą zapomnianą linię kolejową. Pasażerów nie ma tu od 28 lat

Trwają rozmowy nad przywróceniem linii kolejowej nr 377 ze stacji Gniezno Winiary do Sławy Wielkopolskiej. Połączenie zostało zlikwidowane w latach 90. W tym tygodniu Samorząd Województwa Wielkopolskiego oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mają podpisać w tej sprawie list intencyjny - czytamy w serwisie epoznan.pl.

kolej, toryPrzywrócą zapomnianą linię kolejową (zdjęcie ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Krzysztof Matloch
oprac.  AS

Linia kolejowa nr 377 jest jedną z wielu zlikwidowanych w pierwszych latach transformacji ustrojowej. Pociągi pasażerskie przestały po niej kursować w 1996 r. Przez wiele lat, do 2007 r., linia była zamknięta także dla ruchu towarowego.

Obecnie trwają prace zmierzające do przywrócenia połączenia dla pasażerów. Serwis epoznan.pl pisze, że Samorząd Województwa Wielkopolskiego oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mają podpisać list intencyjny o współpracy. Ma ona zmierzać do opracowania dokumentacji koncepcyjnej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

1700 zł za tonę. Ale i tak ludzie odchodzą od węgla

"Trasa z Gniezna do Sławy Wielkopolskiej posiada bogatą historię. Linia ta niegdyś odgrywała znaczącą rolę w transporcie regionalnym, ułatwiając codzienne podróże mieszkańcom, a także wspierając lokalną gospodarkę" - czytamy w serwisie moje-gniezno.pl.

Rośnie popularność kolei regionalnych

Połączenia regionalne po pandemii błyskawicznie odbudowują ruch. W 2023 r. spółka POLREGIO przewiozła najwięcej pasażerów w swojej historii, dokładnie 97,3 mln osób. Ówczesny prezes Adam Pawlik tłumaczył w rozmowie z money.pl, że wpływ na te rekordowe wyniki miała poprawa jakości szlaków kolejowych, dzięki czemu zwiększyła się prędkość poruszania się pociągów po torach.

"Tam, gdzie jeździliśmy 60 km/h, dziś jedziemy 120-160 km/h. Pasażerowie kalkulują czas dotarcia do celu i często okazuje się, że pociągiem docierają szybciej niż samochodem – nie stoją w korkach, nie mają problemów z parkowaniem, a dzięki łączeniu ofert w jednym bilecie mogą przesiąść się do miejskiego autobusu czy tramwaju" - opowiadał były prezes POLREGIO.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Nie chcą wyprowadzać się od rodziców. Ale czy to problem? [OPINIA]
Nie chcą wyprowadzać się od rodziców. Ale czy to problem? [OPINIA]