Trwa ładowanie...
d3j29cd
29-03-2016 09:35

PSSB: Sprzedaż bezpośrednia wzrosła o 4% r/r do 3,1 mld zł w 2015 r.

Warszawa, 29.03.2016 (ISBnews) - Sprzedaż sektora sprzedaży bezpośredniej wzrosła o 4% r/r i wyniosła 3,1 mld zł w 2015 r. Liczba osób współpracujących z przedsiębiorstwami sprzedaży bezpośredniej wzrosła o 5 tys. r/r do 955 tys., a łączna liczba zamówień wyniosła ok. 36 mln, z czego 90% zostało zrealizowanych w sprzedaży indywidualnej, a 10% w sprzedaży grupowej podczas prezentacji organizowanych na życzenie i w domach konsumentów, podało Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB).

d3j29cd
d3j29cd

Kobiety stanowią 86% ogółu sprzedawców bezpośrednich.

"Wzrost sprzedaży rozłożył się na siedem kategorii produktowych, nieznacznie zmieniając ich udział w rynku w stosunku do roku poprzedniego. Od wielu lat najpopularniejszą kategorię stanowią kosmetyki z 69-procentowym udziałem. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: suplementy diety (10%), AGD (9%), odzież i akcesoria mody (6%), żywność i napoje (2%), telekomunikacja (2%) oraz chemia gospodarcza (1%)" - czytamy w komunikacie PSSB.

"Wyniki ubiegłego roku stanowią kolejny dowód na to, że branża sprzedaży bezpośredniej rozwija się stabilnie, dając zajęcie, a także szansę rozwoju zawodowego i personalnego olbrzymiej rzeszy ludzi, z których wielu ma kłopoty ze znalezieniem swojego miejsca na rynku pracy - bądź to z powodu wieku, bądź braku doświadczenia, lub ze względu na sytuację rodzinną. Cieszy również fakt, że - jak wykazują nasze badania - coraz więcej osób jest zadowolonych z kontaktów z tym kanałem dystrybucji i docenia troskę branży o przestrzeganie wysokich standardów etycznych w prowadzeniu biznesu" - powiedział dyrektor generalny PSSB Mirosław Luboń, cytowany w komunikacie.

(ISBnews)

d3j29cd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3j29cd

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj