PTC zwiększyła przychody w III kw. '08 o 6,6 proc. do 2,045 mld zł (opis)
6.11.Warszawa (PAP) - Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci
Era, zwiększyła w trzecim kwartale 2008 roku swoje przychody ze
sprzedaży o 6,6 proc., do 2,045 mld zł -...
06.11.2008 | aktual.: 06.11.2008 13:30
6.11.Warszawa (PAP) - Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, zwiększyła w trzecim kwartale 2008 roku swoje przychody ze sprzedaży o 6,6 proc., do 2,045 mld zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
Łącznie po dziewięciu miesiącach 2008 roku przychody PTC wzrosły rok do roku o 7,2 proc., do 5,896 mld zł.
"Jestem dumny, że PTC jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się firm telekomunikacyjnych w Polsce. Dzięki przyjętej przez nas strategii oraz wspaniałemu zespołowi pracowników już niedługo będziemy numerem jeden w Polsce" - powiedział cytowany w komunikacie Klaus Hartmann, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej.
"Nasze wyniki, tak jak sytuacja w całej branży, pomimo zawirowań na rynkach finansowych pokazują, że telefonia mobilna jest siłą napędową współczesnej gospodarki" - dodał.
W porównaniu do trzeciego kwartału 2007 roku przychody ARPU wzrosły o 7,6 proc. do 1,99 mld zł. Średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) wzrósł w ujęciu rocznym o 2,0 zł do 51,0 zł i wobec 50 zł w drugim kwartale 2008 roku.
W trzecim kwartale 2008 roku EBITDA spółki wyniosła 734 mln zł, co oznacza wzrost o 8,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2007 roku. Od początku 2008 roku EBITDA PTC zwiększyła się o 12,7 proc., do 2,121 mld zł.
Marża EBITDA osiągnęła w trzecim kwartale 2008 roku poziom 35,9 proc. wobec 35,1 proc. rok wcześniej.
Liczba klientów PTC na koniec trzeciego kwartału 2008 roku wzrosła rok do roku o 2,3 proc. do 13,013 mln osób wobec 12,830 mln osób na koniec drugiego kwartału tego roku.
Liczby klientów abonamentowych wzrosła o 922.000, czyli o 18 proc. wástosunku do trzeciego kwartału roku 2007. Na koniec trzeciego kwartału 2008 roku z usług PTC korzystało 6,044 mln abonentów, a ich udział w ogólnej bazie klientów wzrósł do 46,4 proc. wáIII kw. 2008 roku z 40,3 proc. w III kw. 2007 roku.
"Priorytetem PTC jest pozyskiwanie i utrzymanie klientów wásegmencie abonamentowym. Odzwierciedleniem tej polityki jest ich rosnący udział w ogólnej liczbie klientów oraz bardzo niski wskaźnik rezygnacji w tym segmencie, tzw. churn. W trzecim kwartale wyniósł on średnio zaledwie 0,6 proc. miesięcznie, utrzymując się na bardzo dobrym poziomie" - podano w komunikacie.
Spółka nadal rozbudowuje swoją infrastrukturę sieciową. Sieć trzeciej generacji w technologii HSDPA działa obecnie w 402 miejscowościach i obejmuje swoim zasięgiem ponad 45 proc. populacji Polski, czyli około 17,5 mln klientów.
PTC również powiększa zasięg technologii HSUPA 1,4 Mbps. Obecnie jest już ona dostępna w połowie sieci 3G operatora.
Dzięki inwestycjom oraz intensywnej rozbudowie infrastruktury, PTC sukcesywnie zwiększa liczbę stacji obsługujących transmisję danych w technologii HSDPA 14,4 Mbps przygotowując się do komercyjnego zaoferowanie tej prędkości klientom.
Spółka prowadzi również zaawansowane prace nad zwiększeniem szybkości transmisji danych w technologii HSUPA do 5,7 Mbps.
W III kw. 2008 r. PTC wprowadziła na rynek usługę Era Linia Domowa i Era Linia Biznesowa - telefon stacjonarny oparty na rozwiązaniu WLR (Wholesale Line Rental). Uzupełniła ona dotychczasową ofertę telefonii stacjonarnej Era Domowa i Firmowa. Dużym powodzeniem cieszy się też Era Numer Stacjonarny, usługa dzięki której klient, na jednej karcie SIM, otrzymuje dwa numery: stacjonarny i komórkowy.
Łącznie z usług stacjonarnych sieci Ery korzysta ponad 260.000 klientów.
Z usługi bezprzewodowego dostępu do Internetu blueconnect korzysta około 530.000 abonentów. PTC w lipcu rozszerzyła ofertę usług dostępu do internetu wprowadzając także blueconnect bez abonamentu, czyli usługę przedpłaconego dostępu do szerokopasmowego mobilnego Internetu. Záusługi blueconnect starter skorzystało 15.000 użytkowników.(PAP)
bas/ jtt/