Radcowie rozpoczynają promocję swojego zawodu
Radcowie prawni rozpoczynają dziś kampanię promującą ich zawód. Na billboardach, za pomocą ulotek a także stron www chcą zwiększać świadomość prawną wśród obywateli.
02.04.2013 | aktual.: 02.04.2013 14:44
Radcowie prawni rozpoczynają dziś (02.04.) kampanię promującą ich zawód. Na billboardach, za pomocą ulotek a także stron www chcą zwiększać świadomość prawną wśród obywateli.
Powodem kampanii są wyniki badań zleconych przez radców. Wynika z nich, że 86 procent Polaków nie czuje potrzeby korzystania z usług prawników. To skutek stereotypu, że usługi prawne są drogie, ale też przeświadczenia, że sami najlepiej poradzimy sobie z każdą umową. Tymczasem - jak twierdzi prezes Krajowej Izby Radców Prawnych Maciej Bobrowicz - większości kłopotów związanych chociażby z podpisaniem niekorzystnej umowy można było uniknąć, gdyby ktoś wykonał jeden telefon.
"Chcemy pokazać, że warto być proaktywnym. Pokazujemy umowy, które zawierają przedsiębiorcy, ale i zwykli obywatele. Rozbieramy je na czynniki pierwsze. Pokazujemy haczyki i ryzykowne zapisy tak, aby każdy z nas miał świadomość co podpisuje" - tłumaczy Maciej Bobrowicz.
Dotyczy to zarówno ksiąg wieczystych jak i umów kredytowych. Takiej kampanii w Polsce jeszcze nie było, ale większość Polaków oraz Ministerstwo Sprawiedliwości przyjmują ją z życzliwością.
"Świadomość prawna Polaków jest bardzo niska. Większość ma problem z rozróżnieniem prawa karnego od cywilnego, a zatem wszystko, co poszerza tego typu wiedzę jest na wagę złota" - mówi rzecznik resortu sprawiedliwości Patrycja Loose.
Aby dowiedzieć się więcej, wystarczy wejść na stronę bezpieczniej.kirp.pl. To ona ma być dla nas przewodnikiem, w jakich sprawach może nam pomóc radca, jak wykorzystać jego wiedzę i współpracować z nim nawet z pozoru w najprostszych sprawach.
(AS)