Trwa ładowanie...

Rafalska: od kwietnia 237 spraw o świadczenie 500 plus w formie rzeczowej

- Od początku kwietnia prowadzono 237 spraw o zmianę formy wypłaty świadczenia wychowawczego z pieniężnej na rzeczową - poinformowała w piątek szefowa MRPiPS Elżbieta Rafalska. To stanowi 0,01 proc. w stosunku do wszystkich wydanych decyzji - podkreśliła.

Rafalska: od kwietnia 237 spraw o świadczenie 500 plus w formie rzeczowejŹródło: PAP, fot: PAP/Lech Muszyński
d16qu4g
d16qu4g

- Od początku kwietnia prowadzono 237 spraw o zmianę formy wypłaty świadczenia wychowawczego z pieniężnej na rzeczową - poinformowała w piątek szefowa MRPiPS Elżbieta Rafalska. To stanowi 0,01 proc. w stosunku do wszystkich wydanych decyzji - podkreśliła.

Celem świadczenia wychowawczego jest częściowe pokrycie wydatków związanych z wychowywaniem dziecka. W ustawie nie określono, na co konkretnie środki te powinny być wydawane, wychodząc z założenia, że rodzice sami najlepiej to wiedzą. Uznano jednak, że w przypadku marnotrawienia świadczenia, można zamienić pieniądze na pomoc w formie rzeczowej (np. żywność, ubrania, lekarstwa, itp.), a także w formie opłacania usług (np. opłacanie kursów językowych, przedszkola, basenu, wykupienie obiadów, czynszu, itp.).

Rafalska poinformowała w piątek, że od 1 kwietnia było prowadzonych 237 spraw dotyczących zmiany formy wypłaty świadczenia z pieniężnej na rzeczową, co stanowi 0,01 proc. w stosunku do wszystkich wydanych decyzji.

Z kolei minister cyfryzacji Anna Streżyńska poinformowała, że łącznie około 600 tys. wniosków złożonych zostało drogą elektroniczną. Z tego znaczna większość - 580 tys. - przekazano przez kanały bankowe, 15 tys. przez ePUAP i niespełna 10 tys. przez ZUS. "Znając kłopoty i stan serwisów rządowych, wiedzieliśmy, że musimy znaleźć sposób na bardziej niezawodny kanał elektroniczny, stąd zaprosiliśmy do współpracy banki, które zapewniły przejście przez swoje systemy prawie 600 tys. wniosków" - wskazała.

Blisko połowa wszystkich wniosków przekazanych drogą elektroniczną złożono w ciągu pierwszych siedmiu dni funkcjonowania programu. "Jest ogromne zapotrzebowanie wśród ludzi na usługi w sieci, które oszczędzają nasz czas" - podsumowała Streżyńska.

d16qu4g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d16qu4g