Redan oczekuje w 2014 roku wyników podobnych do ubiegłorocznych
?Zakładając, że nie nastąpią istotne wzrosty kursów, to wyniki z działalności podstawowej powinny być porównywalne do ubiegłorocznych" - powiedział Kruszyński podczas konferencji prasowej.
Dodał, że z uwzględnieniem sprzedaży pakietu akcji Adesso, Redan na pewno będzie miał zysk netto.
?Sprzedaliśmy akcje Adesso za 35 mln zł, a w księgach są one wycenione na 15 mln zł. Mamy nadal większościowy pakiet. Wynik będzie konsolidowany metodą pełną, za 2 miesiące ? zysku będzie przypisana akcjonariuszom mniejszościowym" -powiedział wiceprezes.
Redan odnotował 3,19 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2013 r. wobec 29,26 mln zł straty rok wcześniej.
W I-III kw. grupa Redan zanotowała 2,1 mln zł straty netto wobec 0,4 mln zł straty rok wcześniej.
Kruszyński wyjaśnił, że gdyby nie osłabienie złotego do dolara, to wynik oscylowałby wokół 0 lub był lekko ujemny.
Podkreślił jednak, że rosną wyniki grupy ze sprzedaży - w ciągu 9 miesięcy grupa zanotowała wzrost o 138% r/r do 8,5 mln zł, czego wynik na sprzedaży w części dyskontowej TextillMarket wzrósł o 5,8 mln zł, w części modowej -TopSecret i Troll zwiększył się o 2,8 mln zł. Jednak na rynkach zagranicznych w części modowej nastąpiło pogorszenie wyniku na sprzedaży o 2,9 mln zł, głównie w rezultacie dewaluacji hrywny i rubla.
?W części modowej mamy wyraźną poprawę wyniku w Polsce, ale pogorszenie na rynkach wschodnich. W części modowej obroty przekroczyły 160 mln zł, ale wolumen marży zmniejszył się.. Strata pogłębiła się do ponad 4 mln zł" - powiedział wiceprezes.
Dodał, że spółka, podjęła działania dostosowawcze, by racjonalnie prowadzić biznes na Ukrainie i w Rosji. Po trzech kwartałach strata brutto na Wschodzie wyniosła 3,6 mln zł wobec 0,3 mln zł strat rok wcześniej.
?Zmniejszyliśmy sieć sklepów na Ukrainie i wstrzymaliśmy rozwój w Rosji. To daje szanse na nieponoszenie strat. Podwyższaliśmy ceny, ale marża handlowa zmniejszyła się w tym roku. Na Ukrainie otworzyliśmy 5 sklepów ouletowych, gdzie sprzedajemy towary z poprzednich kolekcji po niższych cenach. Nie inwestujemy nowych środków na otwarcia sklepów" -powiedział wiceprezes.
Na koniec października Redan miał w segmencie modowym łącznie 346 sklepów, w tym 293 sklepy w Polsce, 20 w Rosji i 33 na Ukrainie. Plan na ten rok zakładał, że liczba sklepów na Ukrainie wzrośnie do 45, a w Rosji do 30.
W Polsce spółka zmieniła politykę cenową w tym segmencie, dzięki czemu uzyskuje wyższą sprzedaż w pierwszych cenach pomimo ich obniżki, wcześniej też - bo już w sierpniu do sprzedaży została wprowadzona kolekcja jesienna. Rośnie także sprzedaż na m2- o 10% r/r.
Po trzech kwartałach segment modowy w Polsce zanotował wzrost zysku brutto do 5,6 mln zł wobec 1,1 mln zł rok wcześniej.
Kruszyński podkreślił, że trzy kwartały przyniosły znaczącą poprawę wyników w segmencie dyskontowym dzięki optymalizacji kosztów funkcjonowania, trafnemu wyborowi oferty towarowej oraz efektywnym akcjom marketingowym.
Zysk brutto tego segmentu wzrósł o 84% w skali roku do 11,6 mln zł w I-III kw. , przy wzroście marży o 1,4 pp do 41,7%.
Redan planuje dalszą ekspansję TextillMarket, zarówno w Polsce, jak i za granicą.
?Planujemy w 2015 r. otworzyć 50 sklepów TextilMarket, z czego duża część będzie za granicą. Chcemy otworzyć ok. 20 sklepów Czechach i na Słowacji, a także kilka sklepów w Rumunii. Będzie też ok.30 nowych sklepów w Polsce i spodziewamy się, że zanotujemy dalszą poprawę wyników"- powiedział prezes.
Na koniec października sieć TextilMarket liczyła 304 sklepy. Do końca tego roku spółka uruchomi 14 kolejnych.
(ISBnews)