Reklama Poczty Polskiej hitem w sieci. Stylistyka jak z początku transformacji
Powrót w czasie do początków kapitalizmu w III RP proponuje Poczta Polska. Państwowa spółka opublikowała reklamę, której stylistyka przypomina pierwsze siermiężne dzieła raczkującego rynku marketingu i reklamy w Polsce.
03.04.2019 | aktual.: 03.04.2019 17:53
"Reklama jak z proszków do prania w latach 90-tych. Naprawdę, bylejakość w pełni oddająca sytuację firmy".
"Reklama jak sprzed 30 lat? Czyj wujek, siostrzeniec, córka to robiła bo że to ktoś zrobił na poważnie bez kasy na boku to chyba nikt normalny nie uwierzy. Kpina".
"Temu powinno się przyjrzeć CBA. Nie żartuję. Kto, za ile i dlaczego. Pokrewieństwo, kumoterstwo, przetargi i kryteria. Wszystko do prześwietlenia, bo takiego g** nie robi nawet ćwierć-profesjonalna firma januszo-marketingowa".
Takie komentarze pojawiły się pod najnowszym klipem reklamowym Poczty Polskiej na oficjalnym kanale państwowej spółki w serwisie YouTube.
"Główny przekaz reklamowy koncentruje się na możliwości zakupu towarów handlowych na najbliższej poczcie „Na każdą okazję. Przy okazji. Dla najbliższych" - informuje opis półminutowego filmu.
Przekaz jest wyjątkowo oszczędny w formie - przez 30 sekund w kadrze w leniwym tempie przewija się panorama łąki, a jedyna "akcja" to pojawiające się statyczne zdjęcia produktów na czarnym pasku na dole ekranu.
Kontrapunktem dla warstwy wizualnej najwyraźniej miał być "dowcipny", "poetycki" i obfitujący w dwuznaczności dialog prowadzony zza kadru przed dwie kobiety:
- Mmm... Piękna nasza poczta cała.
- Polska cała.
- No mówię!
- O, kukułka!
- Nie, pszczółka! Pani się częstuje (szelest opakowania).
- A co pani tam jeszcze ma?
- Rachuneczki, gry, zabawki i bajeczki.
- A to?
- Kryminał dla męża.
- Matko, za co?!
- Za pieniądze. Okazja była, na poczcie kupiłam.
- Na naszej? To ja polecę.
Jak informuje spółka, 29 marca 2019 roku ruszyła kampania reklamowa Poczty Polskiej dot. towarów handlowych.
"W komunikacji główny nacisk położony został na kategorie towarów handlowych dostępnych w placówkach pocztowych czyli na gry i zabawki, upominki i książki oraz słodycze" - informuje Poczta Polska.
Zwróciliśmy się do Poczty Polskiej o wyjaśnienie, czy powyższy klip reklamowy to dzieło własne spółki czy produkt firmy zewnętrznej. Zapytaliśmy też, jaki był budżet tej produkcji. Na odpowiedź czekamy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl