Reklama Poczty Polskiej hitem w sieci. Stylistyka jak z początku transformacji

Powrót w czasie do początków kapitalizmu w III RP proponuje Poczta Polska. Państwowa spółka opublikowała reklamę, której stylistyka przypomina pierwsze siermiężne dzieła raczkującego rynku marketingu i reklamy w Polsce.

Wśród komentarzy pod filmem przewija się zarzut, że ceny przesyłek u państwowego operatora mocno wzrosły w ostatnich latach.
Źródło zdjęć: © Youtube/Poczta Polska
Jacek Bereźnicki

"Reklama jak z proszków do prania w latach 90-tych. Naprawdę, bylejakość w pełni oddająca sytuację firmy".

"Reklama jak sprzed 30 lat? Czyj wujek, siostrzeniec, córka to robiła bo że to ktoś zrobił na poważnie bez kasy na boku to chyba nikt normalny nie uwierzy. Kpina".

"Temu powinno się przyjrzeć CBA. Nie żartuję. Kto, za ile i dlaczego. Pokrewieństwo, kumoterstwo, przetargi i kryteria. Wszystko do prześwietlenia, bo takiego g** nie robi nawet ćwierć-profesjonalna firma januszo-marketingowa".

Takie komentarze pojawiły się pod najnowszym klipem reklamowym Poczty Polskiej na oficjalnym kanale państwowej spółki w serwisie YouTube.

"Główny przekaz reklamowy koncentruje się na możliwości zakupu towarów handlowych na najbliższej poczcie „Na każdą okazję. Przy okazji. Dla najbliższych" - informuje opis półminutowego filmu.

Przekaz jest wyjątkowo oszczędny w formie - przez 30 sekund w kadrze w leniwym tempie przewija się panorama łąki, a jedyna "akcja" to pojawiające się statyczne zdjęcia produktów na czarnym pasku na dole ekranu.

Kontrapunktem dla warstwy wizualnej najwyraźniej miał być "dowcipny", "poetycki" i obfitujący w dwuznaczności dialog prowadzony zza kadru przed dwie kobiety:

- Mmm... Piękna nasza poczta cała.
- Polska cała.
- No mówię!
- O, kukułka!
- Nie, pszczółka! Pani się częstuje (szelest opakowania).
- A co pani tam jeszcze ma?
- Rachuneczki, gry, zabawki i bajeczki.
- A to?
- Kryminał dla męża.
- Matko, za co?!
- Za pieniądze. Okazja była, na poczcie kupiłam.
- Na naszej? To ja polecę.

Jak informuje spółka, 29 marca 2019 roku ruszyła kampania reklamowa Poczty Polskiej dot. towarów handlowych.

"W komunikacji główny nacisk położony został na kategorie towarów handlowych dostępnych w placówkach pocztowych czyli na gry i zabawki, upominki i książki oraz słodycze" - informuje Poczta Polska.

Zwróciliśmy się do Poczty Polskiej o wyjaśnienie, czy powyższy klip reklamowy to dzieło własne spółki czy produkt firmy zewnętrznej. Zapytaliśmy też, jaki był budżet tej produkcji. Na odpowiedź czekamy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł