Reklama Poczty Polskiej hitem w sieci. Stylistyka jak z początku transformacji

Powrót w czasie do początków kapitalizmu w III RP proponuje Poczta Polska. Państwowa spółka opublikowała reklamę, której stylistyka przypomina pierwsze siermiężne dzieła raczkującego rynku marketingu i reklamy w Polsce.

Wśród komentarzy pod filmem przewija się zarzut, że ceny przesyłek u państwowego operatora mocno wzrosły w ostatnich latach.
Źródło zdjęć: © Youtube/Poczta Polska
Jacek Bereźnicki

"Reklama jak z proszków do prania w latach 90-tych. Naprawdę, bylejakość w pełni oddająca sytuację firmy".

"Reklama jak sprzed 30 lat? Czyj wujek, siostrzeniec, córka to robiła bo że to ktoś zrobił na poważnie bez kasy na boku to chyba nikt normalny nie uwierzy. Kpina".

"Temu powinno się przyjrzeć CBA. Nie żartuję. Kto, za ile i dlaczego. Pokrewieństwo, kumoterstwo, przetargi i kryteria. Wszystko do prześwietlenia, bo takiego g** nie robi nawet ćwierć-profesjonalna firma januszo-marketingowa".

Takie komentarze pojawiły się pod najnowszym klipem reklamowym Poczty Polskiej na oficjalnym kanale państwowej spółki w serwisie YouTube.

"Główny przekaz reklamowy koncentruje się na możliwości zakupu towarów handlowych na najbliższej poczcie „Na każdą okazję. Przy okazji. Dla najbliższych" - informuje opis półminutowego filmu.

Przekaz jest wyjątkowo oszczędny w formie - przez 30 sekund w kadrze w leniwym tempie przewija się panorama łąki, a jedyna "akcja" to pojawiające się statyczne zdjęcia produktów na czarnym pasku na dole ekranu.

Kontrapunktem dla warstwy wizualnej najwyraźniej miał być "dowcipny", "poetycki" i obfitujący w dwuznaczności dialog prowadzony zza kadru przed dwie kobiety:

- Mmm... Piękna nasza poczta cała.
- Polska cała.
- No mówię!
- O, kukułka!
- Nie, pszczółka! Pani się częstuje (szelest opakowania).
- A co pani tam jeszcze ma?
- Rachuneczki, gry, zabawki i bajeczki.
- A to?
- Kryminał dla męża.
- Matko, za co?!
- Za pieniądze. Okazja była, na poczcie kupiłam.
- Na naszej? To ja polecę.

Jak informuje spółka, 29 marca 2019 roku ruszyła kampania reklamowa Poczty Polskiej dot. towarów handlowych.

"W komunikacji główny nacisk położony został na kategorie towarów handlowych dostępnych w placówkach pocztowych czyli na gry i zabawki, upominki i książki oraz słodycze" - informuje Poczta Polska.

Zwróciliśmy się do Poczty Polskiej o wyjaśnienie, czy powyższy klip reklamowy to dzieło własne spółki czy produkt firmy zewnętrznej. Zapytaliśmy też, jaki był budżet tej produkcji. Na odpowiedź czekamy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia