Trwa ładowanie...
dylsh38

Reklamujesz produkt zakupiony za granicą? Nie jesteś bez szans

Pomocą w tego typu sporach służy Europejskie Centrum Konsumenckie, polski oddział, sieci centrów ECC-Net, które informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej, bezpłatnie udzielają porad i pomocy w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Reklamujesz produkt zakupiony za granicą? Nie jesteś bez szans
dylsh38

Zakupy za granicą mogą być bardzo atrakcyjne, ale często czar pryska, gdy zakupiony towar chcemy zareklamować, a sprzedawca z innego kraju nie chce wypełnić zobowiązań gwarancyjnych. Na szczęście konsument nie jest pozostawiony sam sobie w takim sporze.

Pomocą w tego typu sporach służy Europejskie Centrum Konsumenckie, polski oddział, sieci centrów ECC-Net, które informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej, bezpłatnie udzielają porad i pomocy w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych.

W przypadku, gdy konsumenci napotkają na trudności w dochodzeniu swoich praw od przedsiębiorców z Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii, mogą zgłosić skargę do ECK. Konsument może też liczyć na pomoc ECK w korzystaniu z pozasądowych procedur rozstrzygania sporów z przedsiębiorcami z tego obszaru.

dylsh38

Na stronie ECK podane są przykłady różnego rodzaju sporów polskich konsumentów z zagranicznymi sprzedawcami, które - dzięki wsparciu tej instytucji - udało się zakończyć z korzyścią dla nabywcy towaru.

Przykład? Konsument zakupił markowe obuwie w sklepie internetowym niemieckiego przedsiębiorcy. W zaskakująco krótkim czasie buty uległy rozklejeniu, pomimo iż były użytkowane sporadycznie i w sposób zgodny z przeznaczeniem. Klient dwukrotnie składał reklamację u sprzedawcy, ale ten zaproponował mu jedynie obniżenie ceny towaru o 20 złotych, co stanowiło niewielki procent ceny obuwia.
Konsument zwrócił się o pomoc do ECK Polska. Na skutek podjętych działań sprzedawca ponownie skontaktował się z konsumentem. Początkowo klient otrzymał propozycję obniżenia ceny o 75 złotych, na którą nie przystał. Po godzinie otrzymał kolejną wiadomość ze strony sprzedawcy. Tym razem przedsiębiorca przystał na zwrot pełnej kwoty. Spór został rozwiązany w sposób polubowny w przeciągu tygodnia.

dylsh38

Podziel się opinią

Share
dylsh38
dylsh38