Trwa ładowanie...

Remontowy szał w Polsce. Kurierzy nie nadążają

Od wiosny przekształcamy mieszkania w biura. Przy okazji remontujemy i poprawiamy to, co irytowało nas od dawna, ale jakoś nie było wcześniej chęci, by to zrobić. Potrzebę zmian widać w sklepach z wyposażeniem wnętrz.

Share
W marcu sklepy z wyposażeniem wnętrz były otwarte, więc z braku lepszych alternatyw, Polacy zaczęli je tłumnie odwiedzać
W marcu sklepy z wyposażeniem wnętrz były otwarte, więc z braku lepszych alternatyw, Polacy zaczęli je tłumnie odwiedzać Źródło: Pixabay
d4hibl9

Zwyczaje zakupowe Polaków zmieniły się z początkiem pandemii. Nieustannie kupujemy przedmioty, które ułatwiają nadanie mieszkaniu funkcji biura. Wiosną ruszyliśmy po biurka i krzesła. Podczas 7-tygodniowego lockdownu Ikea sprzedała aż 40 proc. więcej biurek i foteli biurowych. W okresie wrzesień 2019 – sierpień 2020 wzrost w tej kategorii rok do roku wyniósł 11 proc. – wylicza "Gazeta Wyborcza".

Do tego segregatory, regały i wszystko, co pomaga w utrzymaniu ładu. Oraz ekspresy do kawy, które miały pomóc przy gwałtownym odcięciu od dobrej jakości biurowych urządzeń.Ale konieczność ekspresowego zrobienia z mieszkania namiastki biura nie była jedynym powodem, dla którego od miesięcy Polacy planują mniejsze i większe remonty i udoskonalenia – i nie pozostają gołosłowni, o czym świadczą wyniki sprzedaży w sklepach z wyposażeniem wnętrz.

d4hibl9

Na potrzebę zmian wpłynął też fakt, że wielu z nas dopiero wiosną tak naprawdę zaczęło mieszkać w swoich mieszkaniach. Wcześniej – zwłaszcza młodzi ludzie – traktowali je jako sypialnię, do której wyglądu i funkcjonalności nie przywiązywali wagi. Gdy jednak zaczęli w nich spędzać całe dnie, zaczęły im przeszkadzać stare szafki, brak potrzebnych sprzętów czy jakieś prowizoryczne rozwiązania. Zainteresowanie meblami naprawdę nie ograniczyło się do biurek. W ostatnich miesiącach zaliczyliśmy po prostu wielki remont narodowy.

Sklepy meblowe otwarte jeszcze w listopadzie? Minister odpowiada

I powód kolejny. Kiedy statystyczny Polak najchętniej remontuje? W czasie urlopu. A jako że wielu z nas w te wakacje zostało w domu, to miało na malowanie ścian i montowanie mebli dużo czasu.

Nie zapomnieliśmy o balkonach i tarasach, które w czasie lockdownu musiały zrealizować cała potrzebę kontaktu z naturą. Wiosną sprzedaż wyposażenia ogrodu i balkonu wzrosła aż o 200 proc. względem innych produktów. Ktoś powie, że tak zawsze jest o tej porze roku. Ale to nie był chwilowy trend. W okresie wrzesień 2019 – sierpień 2020 sprzedaż była większa aż o 20 proc. rok do roku – czytamy w "GW".

Kurierzy mają więcej pracy niż kiedykolwiek

Sklepy meblowe od kilku dni są zamknięte i choć minister rozwoju Jarosław Gowin regularnie przypomina, że szybkie ich otwarcie leży mu na sercu, wciąż nie wiadomo, kiedy będziemy mogli planować zakupy.

d4hibl9

Pozostaje kupowanie przez internet z opcją dostarczenia. Może to wygodne, ale w czasach, gdy handel w ogromnej mierze przeniósł się do sieci, czas oczekiwania na zamówiony towar niebezpiecznie się wydłuża.

Tym bardziej, że w handlu zaczyna się gorący okres: 27 listopada przypada Black Friday, zaraz po nim Cyber Monday, w których, teoretycznie przynajmniej, sklepy ogłaszają przeceny. A chwile później wejdziemy w okres zakupów przedświątecznych. Jeśli do początku grudnia sklepy w galeriach handlowych nie zostaną otwarte (przypomnijmy, że zamknięte będą co najmniej do końca listopada), to kurierzy mogą się zwyczajnie nie wyrobić z zamówieniami.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4hibl9

Podziel się opinią

Share
d4hibl9
d4hibl9