Rewolucja w polskich urzędach. Koniec problemów z płatnościami
Program Polska Bezgotówkowa od 1 września będzie rozszerzony o pewne podmioty sektora publicznego. Obejmie także urzędy.
13.08.2018 19:22
"Program Polska Bezgotówkowa od 1 września będzie rozszerzony między innymi o podmioty sektora publicznego i obejmie również urzędy uczestniczące w programie upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej. 1 września rozpocznie się proces migracji urzędów do Programu Polska Bezgotówkowa i potrwa do 31 marca 2019 roku" - czytamy we wspólnym komunikacie Krajowej Izby Rozliczeniowej oraz Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Urzędom wydłużono czas (do 31 sierpnia 2021 r.), w którym będą mogły akceptować płatności bezgotówkowe bez ponoszenia kosztów terminali i obsługi transakcji.
- Żadnych opłat z tytułu realizowanych płatności nie będą ponosić również klienci urzędów - podkreślono. Dodano, że urzędy i ich klienci, poza Programem Polska Bezgotówkowa, nadal będą mogli korzystać z oferowanej przez KIR usługi WebPOS Paybynet, umożliwiającej akceptację płatności bezgotówkowych z użyciem bankowych aplikacji mobilnych, która będzie świadczona bezpłatnie.
Od kwietnia 2017 do programu przystąpiło 1600 urzędów. Od momentu uruchomienia projektu, Polacy zrealizowali w urzędach800 tys. transakcji bezgotówkowych o wartości 104 mln zł.
Fundacja Polska Bezgotówkowa to wspólna inicjatywa banków, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych. Utworzono ją w celu promowania płatności bezgotówkowych wśród przedsiębiorców. Powołano ją w lipcu 2017 r. w związku z porozumieniem zawartym przez Związek Banków Polskich, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Visę oraz Mastercard.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl