Robią biznes na odsprzedawaniu artykułów z Biedronki. Tak zarabiają
Maskotki z Biedronki stały się hitem nie tylko wśród dzieci, ale i dorosłych. Klienci zbierają punkty, by zdobyć pluszaki, które później sprzedają w internecie za wysokie ceny. Największym zainteresowaniem cieszy się poduszka Cynamonka.
Pluszaka z Gangu Biedroniaków można odebrać za darmo po uzbieraniu 80 naklejek lub wcześniej, po uzbieraniu 40 naklejek – w niższej cenie 24,99 zł. Każdą maskotkę można też kupić za 49,99 zł. Jak podaje "Fakt", wiele osób dostrzegło w tym okazję do zarobku, sprzedając maskotki w internecie za znacznie wyższe ceny.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Prowadzą second hand. Ściągają towar za milion złotych
Maskotki w Biedronce. Ludzie sprzedają je za kosmiczne kwoty
Największym hitem jest poduszka Cynamonka, której cena na platformach takich jak Vinted (platforma do zakupów z drugiej ręki) może sięgać nawet 499 zł. Kolejny sprzedawca wycenia ją na 440 zł.
Dużym zainteresowaniem cieszą się także inne maskotki z ubiegłorocznej edycji Gangu Produkciaków, np. Apka Biedronki, której ceny sięgają około 200 zł.
Na internetowych platformach sprzedażowych można też znaleźć całe zestawy. Jeden z mieszkańców województwa śląskiego oferuje komplet 12 maskotek z Gangu Biedronka za 335 zł.
Najbardziej poszukiwana jest jednak maskotka Cynamonki. "Poszukuję Cynamonki z Biedronki. Zapłacę do 120 zł, bardzo proszę o ewentualne oferty" — ogłasza jeden z internautów. Kolejna osoba deklaruje: "Bardzo mi zależy", oferując 50 zł plus koszty wysyłki, czytamy w "Fakcie".
Biedronka komentuje
Piotr Szymanowicz, starszy menedżer ds. Marketingu w sieci Biedronka, w komentarzu przesłanym redakcji "Faktu" zaznacza, że Biedronka cieszy się z popularności swojej akcji lojalnościowej, która trwa już 10 lat. Sieć zachęca jednak do zdobywania oryginalnych maskotek w sklepach, gdzie można je otrzymać za darmo po uzbieraniu odpowiedniej liczby naklejek lub kupić w promocyjnej cenie.
Pierwsza kampanią, którą stworzyła Biedronka był "Gang Świeżaków". Jej bohaterami były pluszowe maskotki w kształcie warzyw i owoców. Celem akcji była edukacja konsumentów w zakresie zdrowego żywienia. Kampania podbiła serca kosumentów w 2016 r.
Na bazie koncepcji Świeżaków powstały podobne akcje, jak np. "Gang Słodziaków", "Gang Słodziaków i Magiczny Portal", "Gang Fajniaków", "Gang Swojaków" czy "Gang Bystrzaków".