Robinson Europe zadebiutuje na NewConnect 1czerwca
26.05. Warszawa (PAP) - Robinson Europe, spółka sprzedająca sprzęt wędkarski, wejdzie na rynek NewConnect 1 czerwca br. Inwestorzy złożyli zapisy na wszystkie oferowane 187,5 tys....
26.05. Warszawa (PAP) - Robinson Europe, spółka sprzedająca sprzęt wędkarski, wejdzie na rynek NewConnect 1 czerwca br. Inwestorzy złożyli zapisy na wszystkie oferowane 187,5 tys. akcji, zaś wpływy z emisji wyniosły 0,75 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Środki mają umożliwić firmie realizację strategicznych celów długoterminowych.
"Pozyskane środki przeznaczymy na kilka celów. Chcielibyśmy poszerzyć naszą ofertę i zwiększyć skalę zakupów - dzięki przedpłacanym zamówieniom dużej wartości otrzymamy od dostawców korzystniejsze rabaty. Taki model nie tylko wpłynie na możliwość uzyskania atrakcyjnych cen, ale także przyspieszy proces realizacji naszych zamówień" - powiedział, cytowany w komunikacie, Paweł Busz, członek zarządu Robinson Europe.
Głównym przedmiotem działalności spółki jest sprzedaż i projektowanie sprzętu wędkarskiego oraz pokrewnego, produkowanego na jej rzecz przez 40 dostawców z całego świata. Od blisko 20 lat spółka dystrybuuje swoje towary na większości rynków europejskich.
W Polsce wędkarstwo uprawia 1,5 mln osób, a wartość produkcji sprzętu wędkarskiego, handlu i usług w sferze wędkarstwa szacuje się na ok. 300 mln zł.
Aby zdywersyfikować przychody, spółka rozpoczęła działania związane z rozszerzeniem kolejnej linii biznesowej - sprzedaży sprzętu kierowanego do amatorów sportu i turystyki. W szczególności są to akcesoria zimowe.
"Pozwoli to na uzupełnienie oferty w okresie zimowym, a tym samym zneutralizowanie sezonowości związanej z branżą wędkarską" - poinformowano w komunikacie.
W 2010 r. przy przychodach na poziomie 11,3 mln zł Robinson Europe zanotował 0,19 mln zł straty netto i 0,18 mln zł straty na wskaźniku EBITA. W 2009 roku spółka wypracowała zysk operacyjny na poziomie 0,1 mln zł netto, przy 10,7 mln zł przychodów. (PAP)
jow/ asa/