Rośnie gotowość do zakupów żywności w sklepach internetowych

W sieciowych sklepach Polacy najczęściej chcą kupować napoje, nabiał i alkohol. Rzadziej zdecydują się zamówić mięso, warzywa i słodycze.

17.06.2009 12:15

Wyników na temat spożywczego e-handlu dostarczyły ankiety badania zrealizowanego przez sklep A.pl. Wynika z niego, że internauci nie mają oporów przed kupowaniem w sieci napojów butelkowanych oraz artykułów sypkich takich jak ryż, kasza i makarony. Deklaruje to aż 98 proc. respondentów. Ankietowani wyrażają również chęć zakupu tłuszczów jadalnych, nabiału i alkoholu. Co czwarty nie kupi jednak w sieci ciastek, słodyczy czy warzyw. Dwoje na pięcioro obawia się zakupu online pieczywa, mięsa i wędlin.

_ Pomimo obaw klientów sprzedaż świeżych produktów cały czas rośnie. Użytkownicy na początku zawsze kupują produkty szczelnie pakowane i o długim terminie przydatności do spożycia. Po pierwszych zakupach nabywają jednak na próbę kilogram jabłek, bułkę lub kilka plasterków szynki i wtedy przekonują się, że w internecie też można bezpiecznie kupić świeże produkty _ - mówi Jakub Milewski z delikatesów internetowych A.pl.

Jako najważniejszy powód kupowania żywności w internecie ankietowani wskazali wygodę tej formy dokonywania zakupów. Aż 97 proc. osób uważa, że spożywcze sklepy internetowe oszczędzają czas i pozwalają uniknąć noszenia ciężkich towarów. Przy wyborze sklepu internauci kierują się najczęściej wielkością dostępnego asortymentu, porównują ceny towarów oraz koszty dostawy.

Około 39 proc. przepytanych osób kupuje żywność w internecie raz na tydzień. Co drugi robi to raz na miesiąc. Cotygodniowe zakupy w marketach robi co trzeci ankietowany, a co miesiąc kupuje w nich 46,5 proc. badanych. Około 41 proc. badanych deklaruje, że ich cotygodniowe wydatki na zakupy spożywcze wahają się w granicach od 100-200 złotych, a 38 proc. wydaje kwoty z przedziału 300-500 złotych.

JS

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)