Rozwój sieci Sferii może być dostosowany do koncentracji abonentów CP

11.3.Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat, który ma 11 proc. akcji
Sferii i może przejąć jej kontrolny pakiet, zakłada, że proces
dalszej rozbudowy sieci operatora może być...

11.03.2009 | aktual.: 11.03.2009 14:13

11.3.Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat, który ma 11 proc. akcji Sferii i może przejąć jej kontrolny pakiet, zakłada, że proces dalszej rozbudowy sieci operatora może być dostosowany do koncentracji abonentów platformy. Sieć Sferii ma pokryć 10-60 proc. powierzchni kraju - powiedział prezes Cyfrowego Polsatu, Dominik Libicki na konferencji prasowej.

Dodał, że pokrycie 10 proc. powierzchni Polski zasięgiem sieci Sferii, która umożliwia dostęp do internetu w technologii CDMA, może nastąpić w ciągu roku od podjęcia decyzji inwestycyjnej.

"Proces rozbudowy sieci Sferii może być dokładnie dostosowany do koncentracji abonentów Cyfrowego Polsatu. Na 10 proc. powierzchni Polski jest 1 mln dekoderów Cyfrowego Polsatu, czyli 36 proc. abonentów. Na następnych 50 proc. jest kolejne 1,4 mln dekoderów. Jeżeli Cyfrowy Polsat zdecyduje się na inwestycje w Sferię to planujemy pokrycie zasięgiem sieci 10-60 proc. kraju" - powiedział.

"Objęcie zasięgiem sieci Sferii 10 proc. powierzchni Polski możliwe jest w ciągu 12 miesięcy od podjęcia decyzji inwestycyjnej" - dodał.

Według niego zaoferowanie usług dostępu do internetu klientom Cyfrowego Polsatu w wybranych strefach numeracyjnych jest możliwe jeszcze w 2009 roku.

W środę rano Cyfrowy Polsat poinformował o nabyciu 11 proc. akcji Sferii za 53,4 mln zł. Do końca czerwca spółka może zdecydować o przejęciu kontroli nad spółką lub zrezygnować z tej inwestycji i odsprzedaż pakiet Zygmuntowi Solorzowi-Żakowi lub wskazanemu przez niego podmiotowi.

Libicki nie podał wartości potrzebnych inwestycji w rozwój sieci Sferii.

Według prezesa wejście Cyfrowego Polsatu na rynek szerokopasmowego dostępu do internetu w oparciu o infrastrukturę Sferii ma być źródłem wielu synergii i zapewnić zwiększenie przychodu z jednego klienta oraz bazy i lojalności abonentów.

Obecnie Cyfrowy Polsat poza dostępem do telewizji oferuje telefonię mobilną.

Sferia miała w 2008 roku około 50 mln zł przychodów i ponad 40 mln zł straty EBITDA. W 2007 roku spółka odnotowała 37,7 mln zł przychodów ze sprzedaży i 28 mln zł straty EBITDA. Strata netto sięgnęła 65 mln zł, co spółka tłumaczyła kosztami związanymi z budową własnej sieci.

Na koniec 2008 roku Sferia miała 127 stacji bazowych, 89,9 tys. klientów telefonii stacjonarnej i 26,9 tys. użytkowników internetu. ARPU z usług głosowych wyniosło 28 zł, a z internetu 51 zł.

Sferia jest dostawcą usług telefonicznych i dostępu do szerokopasmowego internetu drogą radiową w oparciu o technologię Code Division Multi Access (CDMA).

Obecnie oferta spółki jest dostępna na terenie Warszawy i Ostrołęki oraz okolic tych miast. W 2009 roku Sferia chce rozszerzyć zasięg swojej działalności o Łódź, Kraków, Katowice, Poznań i Trójmiasto.

Według wcześniejszych informacji, Sferia, która w październiku 2008 roku otrzymała decyzję Urzędu Komunikacji Elektronicznej o zmianie rezerwacji częstotliwości, może w 2009 roku rozpocząć oferowanie usług telefonii komórkowej.(PAP)

epo/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
giełdaspółkasferia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)