Ruch chce do '16 wydać 165 mln zł na otwarcia nowych punktów i modernizację starych (opis)

21.06. Warszawa (PAP) - Ruch chce do 2016 roku wydać 165 mln zł na otwarcia nowych punktów i modernizację obecnie istniejących. W 2011 r. inwestycje o wartości 45 mln zł obejmą 900...

21.06. Warszawa (PAP) - Ruch chce do 2016 roku wydać 165 mln zł na otwarcia nowych punktów i modernizację obecnie istniejących. W 2011 r. inwestycje o wartości 45 mln zł obejmą 900 punktów, w tym 400 kiosków wolnostojących w nowym formacie - poinformowała na konferencji prasowej Anna Walczowska, członek zarządu Ruchu.

"Do 2016 r. wydamy 165 mln zł na stworzenie nowych punktów oraz modernizację obecnie istniejących" - powiedziała Walczowska.

Strategia rozwoju sieci detalicznej Ruchu na lata 2011-2016 zakłada dopasowanie oferty produktowej do potrzeb różnych grup klientów. Na tej podstawie spółka wyróżniła kilka segmentów działania.

"Najwięcej będzie punktów zlokalizowanych w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego. Chcemy ich mieć 2.015 do 2016 r. W przypadku lotnisk i dworców, planujemy uruchomić do tego czasu 150 punktów. W centrach handlowych strategia zakłada otwarcie 100 punktów, a w miejscach użyteczności publicznej 400 punktów do 2016 r." - poinformowała członek zarządu spółki.

Walczowska dodała, że istnieje pewna grupa kiosków, które są rentowne, ale ich lokalizacja uniemożliwia dalszy rozwój i przetrwanie na rynku.

"Nie będziemy ich likwidować już teraz, ale spodziewamy się, że do 2016 r. znikną one z naszej sieci" - powiedziała później w rozmowie z dziennikarzami.

W 2011 r. Ruch zamierza zmodernizować lub stworzyć 900 punktów, w tym uruchomić 400 kiosków wolnostojących w nowym formacie.

"Na ten cel przeznaczymy ok. 45 mln zł" - podała Walczowska.

"Strategia precyzyjnie określa plan rozdysponowania środków inwestycyjnych oraz modernizacji i tworzenia punktów w kolejnych latach, jednak na razie nie chcemy go zdradzać" - dodała.

Ruch ma w planach zmianę struktury sprzedaży. Zwiększyć miałby się w niej udział wysokomarżowych towarów impulsowych, tj. jak napoje, czy słodycze.

"Docelowo chcemy by sprzedaż wspomnianych artykułów oraz prasy przynosiła mniej więcej po połowie przychodów" - poinformowała członek zarządu.

W tym roku Ruch zamierza wprowadzić do sprzedaży dwie nowe marki własne, jednak Walczowska nie podała szczegółów.

Nowa strategia rozwoju spółki zakłada wydzielenie trzech pionów biznesowych, z których każdy ma opracowaną oddzielną strategię rozwoju. Należą do nich: pion sprzedaży detalicznej, pion hurtu FMCG oraz pion kolportażu prasy.

Ruch wprowadza także nowe logo firmy oraz nowy format kiosku, w którym sprzedaż i ekspozycja mają częściowo charakter samoobsługowy. (PAP)

jow/ osz/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary