Ruch chce do '16 wydać 165 mln zł na otwarcia nowych punktów i modernizację starych (opis)
21.06. Warszawa (PAP) - Ruch chce do 2016 roku wydać 165 mln zł na otwarcia nowych punktów i modernizację obecnie istniejących. W 2011 r. inwestycje o wartości 45 mln zł obejmą 900...
21.06.2011 | aktual.: 21.06.2011 13:38
21.06. Warszawa (PAP) - Ruch chce do 2016 roku wydać 165 mln zł na otwarcia nowych punktów i modernizację obecnie istniejących. W 2011 r. inwestycje o wartości 45 mln zł obejmą 900 punktów, w tym 400 kiosków wolnostojących w nowym formacie - poinformowała na konferencji prasowej Anna Walczowska, członek zarządu Ruchu.
"Do 2016 r. wydamy 165 mln zł na stworzenie nowych punktów oraz modernizację obecnie istniejących" - powiedziała Walczowska.
Strategia rozwoju sieci detalicznej Ruchu na lata 2011-2016 zakłada dopasowanie oferty produktowej do potrzeb różnych grup klientów. Na tej podstawie spółka wyróżniła kilka segmentów działania.
"Najwięcej będzie punktów zlokalizowanych w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego. Chcemy ich mieć 2.015 do 2016 r. W przypadku lotnisk i dworców, planujemy uruchomić do tego czasu 150 punktów. W centrach handlowych strategia zakłada otwarcie 100 punktów, a w miejscach użyteczności publicznej 400 punktów do 2016 r." - poinformowała członek zarządu spółki.
Walczowska dodała, że istnieje pewna grupa kiosków, które są rentowne, ale ich lokalizacja uniemożliwia dalszy rozwój i przetrwanie na rynku.
"Nie będziemy ich likwidować już teraz, ale spodziewamy się, że do 2016 r. znikną one z naszej sieci" - powiedziała później w rozmowie z dziennikarzami.
W 2011 r. Ruch zamierza zmodernizować lub stworzyć 900 punktów, w tym uruchomić 400 kiosków wolnostojących w nowym formacie.
"Na ten cel przeznaczymy ok. 45 mln zł" - podała Walczowska.
"Strategia precyzyjnie określa plan rozdysponowania środków inwestycyjnych oraz modernizacji i tworzenia punktów w kolejnych latach, jednak na razie nie chcemy go zdradzać" - dodała.
Ruch ma w planach zmianę struktury sprzedaży. Zwiększyć miałby się w niej udział wysokomarżowych towarów impulsowych, tj. jak napoje, czy słodycze.
"Docelowo chcemy by sprzedaż wspomnianych artykułów oraz prasy przynosiła mniej więcej po połowie przychodów" - poinformowała członek zarządu.
W tym roku Ruch zamierza wprowadzić do sprzedaży dwie nowe marki własne, jednak Walczowska nie podała szczegółów.
Nowa strategia rozwoju spółki zakłada wydzielenie trzech pionów biznesowych, z których każdy ma opracowaną oddzielną strategię rozwoju. Należą do nich: pion sprzedaży detalicznej, pion hurtu FMCG oraz pion kolportażu prasy.
Ruch wprowadza także nowe logo firmy oraz nowy format kiosku, w którym sprzedaż i ekspozycja mają częściowo charakter samoobsługowy. (PAP)
jow/ osz/