Ruch zainteresowany akwizycjami, nowymi usługami i obszarami działalności
24.9.Warszawa (PAP) - Ruch przygląda się potencjalnym możliwościom akwizycyjnym, w tym salonikom sprzedaży Kolportera, nowym inwestycjom i możliwościom nowych usług, a także...
24.09.2009 | aktual.: 24.09.2009 16:26
24.9.Warszawa (PAP) - Ruch przygląda się potencjalnym możliwościom akwizycyjnym, w tym salonikom sprzedaży Kolportera, nowym inwestycjom i możliwościom nowych usług, a także wejściu w nowe obszary działalności - poinformował dziennikarzy prezes spółki Włodzimierz Biały.
Zaznaczył jednak, że Ruch nie otrzymał dotychczas od Kolportera, który szuka branżowego lub finansowego inwestora dla sieci 900 saloników prasowych, pakietu informacji o tych salonikach.
"Na pewno staramy się przyglądać wszystkim potencjalnym możliwościom inwestycyjnym i jeśli coś się wydaje interesujące to składamy oferty i coś się może skonkretyzować, ale nie chcemy przepłacać. Rozmawiamy o różnych możliwościach, także z potencjalnymi partnerami, ale nie tylko o przejęciach, także o współpracy" - powiedział dziennikarzom Biały.
"To jest taki rok, że może coś się jeszcze na rynku wydarzyć (...) jakieś nowe usługi, rozszerzenie obszarów działalności, w których spółka nie była do tej pory obecna" - dodał, ale podał szczegółów.
Powiedział też, że Ruch jest zainteresowany odkupieniem od Kolportera saloników prasowych, jednak nie otrzymał od Kolportera informacji o salonikach.
"Nie możemy uzyskać informacji z firmy Kolporter lub też z firmy reprezentującej, choć chcielibyśmy i to sygnalizowaliśmy, że jesteśmy zainteresowani i być może jesteśmy w stanie się spotkać" - powiedział Biały.
We wrześniu rzecznik Grupy Kolporter mówił PAP, że na przełomie sierpnia i września bank inwestycyjny Trigon, który jest doradcą Kolportera w procesie poszukiwania inwestora, rozesłał do potencjalnych inwestorów finansowych i branżowych pakiet wstępnych informacji dotyczących saloników.
Biały powiedział też, że Ruch hipotetycznie mógłby być zainteresowany kupnem wszystkich 900 saloników, ale chciałby zapoznać się ze strukturą, lokalizacjami i wynikami tych saloników Kolportera.
"Gdyby się okazało, że jest to transakcja, która może mieć wartość dodatnią dla spółki, to jesteśmy w stanie powiększyć swój portfel o wszystkie 900 punktów, ale osobiście mam wątpliwości czy wszystkie saloniki są warte grzechu" - powiedział Biały.
Prezes Ruchu powiedział też, że spółka robi wszystko, aby poprawiać swoje wyniki finansowe i możliwie szybko uzyskać wynik dodatni, jednak zaznaczył, że na rynku sprzedaży prasy, rynku reklamy i na rynku sprzedaży tytoniu jest trudna sytuacja.
Dodał, że efekty prowadzonej restrukturyzacji powinny być widoczne w 2010 roku.
"Staramy się możliwie szybko zmniejszać koszty (...) Jestem przekonany, że zmiany w strukturze organizacyjnej i zwolnienia będą się przyczyniały do poprawy wyników w szczególności w 2010 roku, bo te efekty będą widoczne w 2010 roku" - powiedział.
Po pierwszym półroczu 2009 strata Ruchu zwiększyła się do 28,8 mln zł z 6,2 mln zł straty w pierwszym półroczu 2008. Strata operacyjna wzrosła do 31,2 mln zł z 12,5 mln zł. Przychody spadły do 1,96 mld zł z 2,07 mld zł.(PAP)
bas/ ana/