Trwa ładowanie...
d3d2h41

Rynek odzieży i obuwia wzrośnie w '10 o 3,8 proc., a w '11 o 5,3 proc. - PMR

25.08. Warszawa (PAP) - Choć pierwsza połowa roku była słaba dla branży detalicznej, to drugie półrocze powinno przynieść ożywienie - wynika z raportu przygotowanego przez firmę...

Share
d3d2h41

25.08. Warszawa (PAP) - Choć pierwsza połowa roku była słaba dla branży detalicznej, to drugie półrocze powinno przynieść ożywienie - wynika z raportu przygotowanego przez firmę badawczą PMR. Eksperci prognozują, że w tym roku rynek odzieży i obuwia wzrośnie o 3,8 proc., a w 2011 roku o 5,3 proc.

PMR szacuje, że w 2009 roku wartość rynku odzieży i obuwia wyniosła 26,8 mld zł, co oznacza wzrost o 1,1 proc. rdr.

"Spowolnienie gospodarcze, z jakim mieliśmy do czynienia w 2009 roku, negatywnie odbiło się na dynamice rynku odzieży i obuwia w Polsce. Jednak wbrew wcześniejszym przewidywaniom nie doszło do całkowitego zahamowania konsumpcji" - napisano w komunikacie PMR.

"W konsekwencji, według szacunków PMR, dynamika rynku odzieży i obuwia była o wiele niższa niż w latach ubiegłych, jednak mimo wszystko pozytywna - na poziomie 1,1 proc. Wartość rynku odzieży i obuwia w 2009 roku wyniosła 26,8 mld zł. Na bieżący rok oraz kolejne okresy prognozy PMR przewidują już nieco mocniejsze wzrosty - 3,8 proc. w roku 2010 i 5,3 proc. w roku 2011. Wraz z polepszającymi się danymi makroekonomicznymi poprawiać będą się również nastroje konsumenckie, co powinno przełożyć się na zwiększone zakupy ubrań i butów" - dodano.

d3d2h41

Eksperci oceniają, że ożywienie na rynku powinno przyjść w II połowie tego roku.

"Mimo iż pierwsza połowa 2010 roku nie była dla branży udana, na co wpływ miały niesprzyjające warunki pogodowe (przedłużona zima i późne nadejście wiosny oraz deszczowy maj) oraz żałoba narodowa, to jednak według przewidywań PMR druga połowa roku przyniesie ogólne ożywienie w sprzedaży detalicznej" - napisano.

Wzrostu sprzedaży w tym roku spodziewają się również same firmy. Ponad połowa przebadanych przez PMR podmiotów szacuje, że w 2010 roku ich przychody wzrosną w stosunku do roku 2009. Przychody niemal 30 proc. firm pozostaną na podobnym poziomie, a jedna na pięć firm spodziewa się spadku sprzedaży.

Ponad połowa firm ocenia jednak, że sytuacja w branży nie zmieni się w drugiej połowie roku. Poprawy sytuacji spodziewa się 38 proc. badanych, a 7 proc. respondentów spodziewa się pogorszenia. (PAP)

pel/ jtt/

d3d2h41
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3d2h41
d3d2h41