Rynek reklamy wielkoformatowej po trzech kwartałach '12 wzrósł o 6,6 proc. rdr - CAM Media
08.11. Warszawa (PAP) - CAM Media szacuje, że wartość rynku reklamy wielkoformatowej po trzech kwartałach 2012 roku wyniosła 66,5 mln zł wobec 62,39 mln zł rok wcześniej. Oznacza...
08.11.2012 | aktual.: 08.11.2012 16:23
08.11. Warszawa (PAP) - CAM Media szacuje, że wartość rynku reklamy wielkoformatowej po trzech kwartałach 2012 roku wyniosła 66,5 mln zł wobec 62,39 mln zł rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 6,6 proc. rdr. - podała spółka w raporcie "Rynek reklamy wielkoformatowej po pierwszych trzech kwartałach 2012 roku".
"Trzeci kwartał znacząco różnił się swoimi wynikami w porównaniu do lat ubiegłych. Działania reklamodawców poszły w inną stronę, niż przewidywania oparte o wcześniejsze tendencje. Ogromnym zaskoczeniem był wzrost wydatków na reklamę wielkoformatową w lipcu oraz spadek reklamy we wrześniu, w którym w poprzednich latach zawsze notowano wzrost sprzedaży. Taka sytuacja jest wynikiem inwestycji związanych z finałami Euro 2012" - podano w raporcie.
"Duże zmiany nastąpiły również w podziale rynku miedzy poszczególne branże. Do grupy głównych reklamodawców dołączyły +finanse+, przy czym +motoryzacja+ oraz +odzież i dodatki+ nadal pozostawały w czołówce. Natomiast ogromy spadek inwestycji odnotowała +telekomunikacja+. Po raz ostatni w zestawieniach największych reklamodawców występują spółki OLT Express (drugie miejsce na liście największych reklamodawców) i Amber Gold (piąte miejsce)" - dodano.
Z raportu CAM Media wynika, że w ujęciu geograficznym zachowana została tendencja z poprzednich okresów 2012 roku. Warszawa i Kraków nadal odnotowują spadek udziału w rynku. Spadła też średnia cena transakcyjna, która obecnie wynosi 50.919 zł - rok wcześniej było to 54.490 zł.(PAP)
kam/ osz/