Rynek reklamy zewnętrznej wzrośnie w '08 o 2‑2,5 proc. rdr
12.12.Warszawa (PAP) - Rynek reklamy zewnętrznej w Polsce w całym
2008 roku wzrośnie rok do roku o 2-2,5 proc., a w 2009 roku
przychody z tego segmentu mogą być porównywalne z...
12.12.2008 | aktual.: 12.12.2008 16:52
12.12.Warszawa (PAP) - Rynek reklamy zewnętrznej w Polsce w całym 2008 roku wzrośnie rok do roku o 2-2,5 proc., a w 2009 roku przychody z tego segmentu mogą być porównywalne z 2008 i 2007 rokiem - poinformował PAP Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
"W całym roku rynek wzrośnie 2-2,5 proc. w porównaniu do roku 2007" - powiedział PAP w piątek Kaczoń.
W swych prognozach z początku roku IGRZ spodziewała się wzrostu rynku o 15 proc. w roku 2008.
"Jeśli mielibyśmy mieć taki wzrost, to czwarty kwartał musiałby dać 200 mln zł przychodów, a tyle nie udało się osiągnąć w żadnym innym kwartale" - powiedział Kaczoń.
Jego zdaniem, przyczyn osłabienia wzrostu nie należy doszukiwać się jedynie w spowolnieniu gospodarczym, ale także w decyzjach władz niektórych miast.
"Trzeba brać pod uwagę to, że na skutek polityki tego czy innego miasta ograniczono liczbę nośników przy drogach" - powiedział Kaczoń, przytaczając przykłady Warszawy i Wrocławia.
"Dziś widać, że rynek mniej więcej się ustabilizował, jeśli chodzi o liczbę i rodzaj nośnikow, wobec czego - nawet biorąc pod uwagę ograniczenie budżetów reklamowych - w roku 2009 branża może wygenerować przychody porównywalne z rokiem 2008 i 2007" - dodał. (PAP)
mao/ pr/ jtt/