Rynek sprzedaży bezpośredniej w Polsce jest warty ok. 3 mld zł
Warszawa, 24.03.2015 (ISBnews) - Rynek sprzedaży bezpośredniej w Polsce generuje roczne obroty zbliżające się do 3 mld zł i ma znaczny potencjał wzrostu, wynika z danych, na które powołuje się spółka Vigget.
"Roczna wartość sprzedaży całej branży w Unii wynosi aż 23 mld euro, zaś w Polsce rynek sprzedaży bezpośredniej generuje roczne obroty zbliżające się do 3 mld zł. Każdego roku Polacy składają kilkadziesiąt milionów zamówień w tym trybie, z czego 95% jest zrealizowanych w sprzedaży indywidualnej, a tylko 5% w sprzedaży grupowej podczas prezentacji organizowanych na życzenie i w domach konsumentów" - czytamy w komunikacie.
Największą popularnością wśród oferowanych produktów cieszą się kosmetyki. Niemniej ich udział w ogólnej sprzedaży sektora od kilku lat maleje. W ubiegłym roku było to nieco powyżej 68,3% wobec niecałych 70% w 2008 roku i aż 85% w 2005 roku. W czołówce znajdują się też m.in. suplementy diety i artykuły dietetyczne, sprzęt gospodarstwa domowego oraz odzież, biżuteria i inne akcesoria mody, podano również.
W 2013 roku sprzedaż netto całego sektora sprzedaży bezpośredniej wyniosła 2,78 mld zł.
"Stosunkowo mały udział sprzedaży bezpośredniej na rynku polskim w porównaniu z rynkiem europejskim czy takimi krajami, jak Japonia lub Stany Zjednoczone, wskazuje, że ta forma sprzedaży ma u nas znaczny potencjał, który może zdecydować o dynamicznym rozwoju branży w najbliższej przyszłości" - podsumowano w komunikacie.
Vigget to jedna z największych firm sprzedaży bezpośredniej na polskim rynku. Oferuje produkty służące zdrowiu - m.in. preparaty i urządzenia wspomagające procesy leczenia w warunkach domowych.
(ISBnews)