Trwa ładowanie...
d1yn1ev

Rynek suplementów diety będzie rozwijał się w tempie 9-15 proc. rocznie do 2013 r. - PMR

05.12. Warszawa (PAP) - Rynek suplementów diety będzie rozwijał się w tempie 9-15 proc. rocznie do 2013 roku - wynika z najnowszego raportu PMR Publications "Rynek suplementów...

Share
d1yn1ev

05.12. Warszawa (PAP) - Rynek suplementów diety będzie rozwijał się w tempie 9-15 proc. rocznie do 2013 roku - wynika z najnowszego raportu PMR Publications "Rynek suplementów diety w Polsce 2011. Prognozy rozwoju na lata 2011-2013". Rynek ten wzrośnie w 2011 roku o 10 proc. do 2,294 mld zł, w 2012 roku wzrośnie o 9 proc. do 2,5 mld zł, a w 2013 roku o 15 proc. do 2,875 mld zł.

"W latach 2011-2013 rynek suplementów diety w Polsce będzie się rozwijał, według naszych prognoz, w tempie około 9-15 proc. rocznie. Chociaż dynamika rozwoju rynku będzie niższa niż w latach 2006-2008 warto podkreślić, że wciąż jest bardzo wysoka i wyższa niż na przykład dla leków OTC. Zakładamy bowiem, że dojdzie do kontynuacji trendów, które występowały w poprzednich latach i pozytywnie wpływały na sprzedaż: starzenia się społeczeństwa, wzrostu zainteresowania samoleczeniem, zdrowym stylem życia i zdrowym wyglądem zewnętrznym, produktami pochodzenia naturalnego i ziołowego" - podała PMR.

W 2010 roku wzrost wyniósł 4 proc. i rynek ten osiągnął wartość 2,085 mld zł.

"Rok 2010 był generalnie słaby dla przemysłu farmaceutycznego, jak również producentów produktów zdrowotnych, takich jak suplementy diety, przede wszystkim z powodu efektu wysokiej bazy z 2009 r., kiedy to na skutek dużej liczby infekcji, jak i paniki związanej ze świńską grypą, sprzedaż produktów OTC wzrosła dość znacząco (pomimo światowego kryzysu finansowego). Jednocześnie, na niską dynamikę rynku w roku 2010 wpłynął ujawniający się w Polsce kryzys ekonomiczny - wprawdzie wzrost PKB był już dwa razy większy niż w roku 2009, siła nabywcza Polaków była jednak dość słaba" - powiedziała cytowana w komunikacie prasowym Monika Stefańczyk, współautorka raportu.

Kolejnym negatywnym, choć nie tak ważnym jak poprzednie, czynnikiem była konieczność przeorganizowania portfolio w wyniku wejścia w życie przepisów o produktach z pogranicza. Według badania PMR przeprowadzonego specjalnie na potrzeby tego raportu około 10 proc. firm musiało usunąć część swoich produktów w wyniku tych przepisów.(PAP)

bas/ asa/

d1yn1ev

Podziel się opinią

Share
d1yn1ev
d1yn1ev