"Rzeczpospolita": Bez wydarzeń sportowych telewizory tracą rynek

Zainteresowanie nowymi odbiornikami telewizyjnymi spadło - donosi "Rzeczpospolita".

02.06.2015 04:35

Telewizory to największa część rynku sprzętu RTV, dlatego są w centrum uwagi nie tylko producentów, ale i detalistów. Bieżący rok nie zapowiadał się dobrze i ostatnie dane potwierdzają, iż rynek się kurczy. Według firmy DisplaySearch w kwietniu przychody ze sprzedaży paneli spadły o 8 proc.

Wśród detalistów nastroje są raczej ponure. "W najbliższym czasie pewnie zacznie się wysyp promocji, ponieważ zainteresowanie telewizorami spada. Rośnie tylko w przypadku najdroższych modeli, ale na razie nie one odpowiadają za największą część zakupów" - mówi przedstawiciel jednego z e-sklepów z elektroniką.

Producenci także przyznają, że ostatnie miesiące nie były najlepsze. "W pierwszym kwartale 2015 r. popyt na telewizory utrzymywał się na porównywalnym poziomie co w tym samym okresie roku poprzedniego. Jednak tygodnie kwietniowe i majowe przyniosły już kilkunastoprocentowe spadki popytu zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym, przy jednoczesnym wzroście średniej ceny sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym" - mówi Marcin Kubiszak, category manager HE w LG Electronics.

Więcej na http://www.rp.pl

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)