"Rzeczpospolita": Korzyści z deszczu biznesowych nagród
W Polsce organizuje się co roku ponad 370 konkursów i rankingów, w których przedsiębiorstwa mogą zdobywać laury - pisze "Rzeczpospolita".
26.10.2015 03:40
Paweł Krzyworzeka z Akademii Leona Koźmińskiego, który badał w Polsce motywację do tworzenia nagród biznesowych, szacuje ich liczbę na 374.
Uwzględniając zaś niszowe rankingi i konkursy towarzyszące np. targom biznesowym i regionalnym imprezom, laurów może być nawet kilka tysięcy. I co roku przybywa po kilka-kilkanaście nowych (choć niektóre też znikają).
Badacz przypomina, że np. w USA, gdzie ukazuje się specjalny katalog z nagrodami biznesowymi - ich liczba sięga 16 tys. U nas prestiżowych laurów, którymi chętnie chwalą się duże, renomowane firmy - na czele ze spółkami z WIG 30 - jest około setki.
Powodem wysypu biznesowych laurów są korzyści dla organizatorów i uczestników. Pierwsi zdobywają sponsorów oraz reklamodawców, a jedni i drudzy wzmacniają swój prestiż oraz markę - wskazuje "Rz".
Więcej na http://www.rp.pl