SeaMaster Aircraft sfinalizowało odwrotne przejęcie Weedo Polska
Warszawa, 01.07.2015 (ISBnews) - SeaMaster Aircraft LLC zakończyło realizację transakcji odwrotnego przejęcia Weedo Polska. W efekcie SeaMaster Aircraft, LLC pod nazwą SeaMaster Aircraft S.A. będzie notowane na rynku NewConnect, podała spółka.
01.07.2015 15:37
Nadzwyczajne walne zgromadzenie Weedo Polska podjęło 29 czerwca 2015 r. uchwały w sprawie zmiany nazwy spółki z Weedo Polska na SeaMaster Aircraft, wyboru nowych członków rady nadzorczej - obywateli USA, osób blisko związanych z SeaMaster Aircraft, LLC oraz nowej emisji akcji przeznaczonych do objęcia przez dotychczasowych udziałowców SeaMaster Aircraft, LLC.
Walne zgromadzenie zatwierdziło też uchwałę w sprawie subskrypcji prywatnej 2 500 000 akcji zwykłych na okaziciela serii G o wartości nominalnej 2 zł każda, które zostały zaoferowane dotychczasowym udziałowcom spółki SeaMaster Aircraft, LLC. Podmioty, do których skierowana została oferta objęcia akcji serii G, przyjęły ofertę i objęły akcje po cenie emisyjnej 2 zł za sztukę.
Akcje serii G po zarejestrowaniu w KRS podwyższenia kapitału zakładowego, będą stanowić ok. 50% udziału w kapitale zakładowym i głosach na walnym zgromadzeniu. W związku z tym głównymi akcjonariuszami zostaną dotychczasowi udziałowcy SeaMaster Aircraft.
SeaMaster Aircraft S.A nabyło od dotychczasowych udziałowców SeaMaster Aircraft, LLC 100% udziałów spółki SeaMaster Aircraft, LLC za lączną kwotę 9 526 000 zl, w wyniku czego spółka SeaMaster Aircraft, LLC stała się jej podmiotem zależnym.
Realizacja transakcji odwrotnego przejęcia umożliwi rozszerzenie działalności operacyjnej SeaMaster Aircraft S.A. o działalność związaną z tworzeniem, rozwijaniem i komercjalizacją technologii wodnolądowych samolotów w Stanach Zjednoczonych, Europie, państwach afrykańskich i Chinach, poprzez spółkę zależną SeaMaster Aircraft, LLC.
W początkowym okresie amerykańska spółka zamierza skupić się na komercjalizacji nowoczesnego, dwuosobowego modelu wodnolądowego samolotu, M-22C. Model ten jest unowocześnieniem wielofunkcyjnego samolotu, opracowanego przez zarząd spółki w kategorii specjalistycznych lekkich samolotów sportowych (Special Light Sport Aircraft - S-LSA), mogących startować i lądować na wszystkich rodzajach terenu: na standardowym pasie startowym, trawie, wodzie, śniegu i lodzie. SeaMaster M-22C bazuje na doświadczeniu zarządu spółki w opracowaniu samolotu kategorii S-LSA, procesie certyfikacji przez Federalną Administracje Lotnictwa (ang. Federal Aviation Administration - FAA), 14-letniej historii bezpiecznych lotów maszyny w ponad 40 krajach na całym świecie. Firma oczekuje, że pierwsza maszyna M-22C, zaprojektowana przez SeaMaster Aircraft, LLC będzie gotowa do produkcji pod koniec 2015 roku.
Spółka jest również w trakcie opracowania modelu M-33 - większej i szybszej wersji M-22C, która będzie pierwszym na świecie tak złożonym i komfortowym modelem pięcioosobowego wodnolądowego samolotu.
Spółka zamierza najpierw sprzedawać M22-C jako zestaw samolotowy, a następnie uzyskać certyfikację FAA w kategorii S-LSA. W przypadku modelu M-33 spółka również będzie oferować maszynę jako zestaw, a następnie będzie ubiegać się o zgodę FAA i spełnienie standardów Part 23 dla małych samolotów w normalnej, użytkowej i akrobatycznej kategorii.
"Cieszymy się z fuzji z SeaMaster Aircraft, LLC. Dostrzegamy ogromy potencjał rozwoju rynku technologii spółki. Liczymy, że wodnolądowe samoloty, opracowane przez spółkę będą stanowić efektywne rozwiązania kosztowe w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa, dłuższego czasu i dystansu lotu oraz niższego kosztu zakupu, utrzymania i użytkowania samolotów w porównaniu do konkurencji" - powiedział prezes Weedo Polska Mariusz Chłopek, cytowany w komunikacie.
"Oczekujemy dużego zainteresowania wodnolądowymi samolotami ze strony pilotów latających w celach rekreacyjnych, ludzi biznesu, jak również sztabów wojskowych i organów ścigania. Zgodnie z prognozami FAA, w ciągu 10 lat, ok. 50% wszystkich sprzedanych nowych samolotów w Stanach Zjednoczonych będą stanowić lekkie samoloty sportowe, co będzie stanowić najszybciej rosnący segment rynku lotniczego w USA. Poza Stanami Zjednoczonymi, Europą i państwami afrykańskimi, Chiny stanowią prawdopodobnie największy niewykorzystany potencjał rynkowy na świecie, gdyż kraj ten po raz pierwszy w swojej historii otwiera przestrzeń powietrzną dla prywatnego rynku lotniczego. Chiny posiadają bardzo małą liczbę lotnisk i są państwem z trzecią najwyższą liczbą milionerów na świecie. Samoloty opracowane przez SeaMaster Aircraft adresowane są do 1,4 mln gospodarstw domowych z aktywami ponad 1 mln USD, których stać na prywatne przeloty samolotem przy użyciu 14,500 km linii brzegowej oraz 110,000 km żeglownych dróg wodnych, największą
liczbę na świecie" - dodał Chłopek.
"Cieszymy się, że nasze akcje zostaną wprowadzone na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. W tym procesie wspiera nas Dom Maklerski WDM. Kapitał pozyskany w Polsce, w tym dotacje unijne pozwolą nam przyśpieszyć plany wprowadzenia naszych wodnolądowych samolotów na rynek w Stanach Zjednoczonych, Europie i na całym świecie. Naszym zamiarem jest kontynuowanie rozwijania konstrukcji i modernizacja przemysłu lotniczego, tworząc łatwo dostępny samolot dla coraz większej populacji pilotów, który będzie dostarczał radosnych, nieograniczonych i emocjonujących doznań. Cieszymy się również z podjęcia współpracy z Crescendo Communications Europe, która wspiera nas w relacjach inwestorskich w Europie i pomaga nam budować świadomość firmy na rynkach finansowych w Polsce i Europie" - powiedział Richard S. Rofe, prezes SeaMaster Aircraft, LLC i przyszły prezes SeaMaster Aircraft SA.
SeaMaster Aircraft, LLC opracowuje serię nowoczesnych samolotów wodnolądowych oraz uczestniczy w procesie ich certyfikacji przez Federalną Administrację Lotnictwa (FAA) w Stanach Zjednoczonych w kategorii lekkich samolotów sportowych (Light Sport Aircraft - LSA) i Part 23 dla małych samolotów w normalnej, użytkowej i akrobatycznej kategorii. Zarząd spółki zamierza skomercjalizować nowy, dwuosobowy model M-22C. Spółka jest również w trakcie opracowania innowacyjnego modelu M-33 - większej i szybszej wersji M-22C.
(ISBnews)