Serwisy zakupów grupowych walczą o małe i średnie firmy
Powstają kolejne platformy z ofertą specjalnie dla biznesu. Do walki o nową grupę klientów stają tez liderzy rynku jak Gruper czy Citeam - informuje "Puls Biznesu".
18.10.2011 | aktual.: 18.10.2011 07:24
Jeszcze kilka lat temu nikt ni słyszał o serwisach zakupów grupowych. Dziś są one przebojem, szczególnie wśród mieszkańców dużych miast. Część serwisów próbuje trafić do innych klientów. Wicelider rynku - Gruper, chce złowić małe i średnie przedsiębiorstwa.
- W Polsce jest obecnie bardzo duży popyt na działania IT i e-marketingu ze strony przedsiębiorstw. Wiele firm odstrasza jednak cena usług, stad tak duże zainteresowanie ofertami zniżkowymi - mówi Marcin Mikołajczyk z zarządu Grupera. - W przyszłości chcemy, by obszar B2B stał się drugim filarem naszego serwisu i wiążemy duże nadzieje z jego rozwojem - mówi Tomasz Dalach, prezes Grupera.
Oferty dla małych przedsiębiorstw pojawiły się też kilka miesięcy temu w serwisie Citeam, należącym do grupy Allegro. - Zgłaszają się do nas firmy oferujące usługi z zakresu pozycjonowania, reklamy, tworzenia stron internetowych czy nawet konsultingu. Wystawiamy też np. kursy asertywności, komunikacji, zarządzania w biznesie - mówi Marta Krauze z Citeam.
Do tworzenia specjalnej oferty zniżek grupowych dla małych przedsiębiorstw nie jest przekonany najbardziej znaczący gracz na rynku. - Grupon, tak lokalnie jak i globalnie, koncentruje się na rynku konsumenckim. Trudno jest więc nam określić, czy kiedyś skierujemy w większym zakresie swoją ofertę do sektora biznesowego czy publicznego - mówi Marcin Szałek, szef polskiego Grupona.