Sfinks negocjuje warunki potencjalnej akwizycji ze spółką Fabryka Pizzy
"Celem tej współpracy miałaby być budowa sieci restauracji pod marką Fabryka Pizzy w formacie franczyzy, a docelowo możliwość zakupu przez Sfinks wszystkich udziałów spółki w oparciu o formułę odpowiednio: opcji udziałowca do sprzedaży lub opcji emitenta do kupna ww. udziałów" - czytamy w komunikacie.
Udziałowiec zobowiązał się nie prowadzić innych rozmów w sprawie sprzedaży marki należącej do spółki do dnia 16 grudnia 2016 r. oraz zagwarantował emitentowi wyłączne prawo do negocjacji warunków umowy inwestycyjnej oraz umowy masterfranczyzy i umów franczyzy, podano także.
Sfinks podał, że strony zobowiązały się dążyć do uzgodnienia treści tych umów oraz ich podpisania nie później niż w tym terminie. Do tego czasu Sfinks zamierza przeprowadzić przegląd sytuacji finansowej, podatkowej oraz prawnej spółki.
"Jednocześnie Sfinks informuje, że zawarty dokument nie nakłada na żadną ze stron zobowiązania do zawarcia opisanych powyżej umów" - podsumowano w informacji.
Fabryka Pizzy Sp. z o.o. specjalizuje się w kuchni włoskiej. Pod tą marką prowadzi obecnie 10 restauracji, w tym 2 własne.
Sfinks Polska jest trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Na 18 października Sfinks zarządzał 112 restauracjami, w tym 98 pod marką Sphinx, 12 Chłopskie Jadło, 2 Wook i 1 pod inną marką (Pub Bolek). Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
(ISBnews/ISBhandel)