Trwa ładowanie...

Skargi na reklamę syropu Paola. "Posługuje się podtekstem alkoholowym"

Mały chłopiec wręcza zapakowaną w papier butelkę dziewczynce, ze słowami: "przyniosłem ci flaszeczkę". Ten fragment reklamy syropu Paola nie spodobał się Komisji Etyki Reklamy. Producentowi przysługuje odwołanie się od uchwały Rady.

Skargi na reklamę syropu Paola. "Posługuje się podtekstem alkoholowym"Źródło: YouTube, fot: screen
d28lkhh
d28lkhh

Komisja Etyki Reklamy (KER) zajęła się 30-sekundowym spotem reklamowym syropu Paola produkowanego przez Hoop Polska po skargach, które otrzymała. Reklama była emitowana w lutym i marcu m.in. w TVP, TVN, Polsacie, a także w wybranych kanałach tematycznych oraz w portalu YouTube.

Zgłaszający narzekali, że mały chłopiec wręczając zawiązaną w papier butelkę dziewczynce wypowiada słowa "przyniosłem ci flaszeczkę". "Reklama bez potrzebnego wytłumaczenie młodemu człowiekowi konsekwencji, wprowadza go do świata dorosłych, którego dziecko lub młody człowiek może nie rozumieć lub rozumieć błędnie. Nie ma nic zabawnego w przychodzeniu do koleżanki z flaszką, a spotkania towarzyskie z mocnymi alkoholami mogą mieć smutny koniec" - czytamy w jednej ze skarg.

Do tej argumentacji przychyliła się KER, która uznała, że reklama narusza normy art. 2 ust. 1, art. 24 i art. 25 w zw. z art. 32 Kodeksu Etyki Reklamy. Mówią one m.in. o tym, że: "działania objęte postanowieniami Kodeksu będą wykonywane z należytą starannością, zgodnie z dobrymi obyczajami, prowadzone w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji", a także "reklama skierowana do dzieci lub młodzieży nie może zawierać treści stwarzających zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa".

Zobacz także: Najmniejsza kobieta świata w reklamie polskich rajstop. Kolejna odsłona kontrowersyjnej kampanii

Przedstawiciele producenta nie uczestniczyli w posiedzeniu KER. Przysłali jednak pismo, w którym odpowiadają na oskarżenia. "HOOP Polska przy kreowaniu swoich kampanii reklamowych kieruje się przede wszystkim zasadami uczciwej konkurencji oraz podejmuje wszelkie działania z zachowaniem należytej staranności oraz zgodnie z dobrymi obyczajami i w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Działania HOOP Polska cechuje dbałość o konsumentów, dlatego każda uwaga kierowana pod adresem komunikacji marketingowej naszych produktów jest dla nas szczególnie istotna" - czytamy.

"Reklama, o której mowa, w żaden sposób nie zachęcała ani nie promowała spożywania alkoholu zarówno przez dzieci, jak i przez dorosłych - nie zawierała bowiem scen przedstawiających alkohol bądź też spożywanie go w jakiejkolwiek postaci. Za bezzasadny należy również uznać zarzut wykorzystywania braku wiedzy dzieci i młodzieży o szkodliwości alkoholu, a to z uwagi na fakt, iż przedmiotowa reklama nie dotyczyła produktów alkoholowych, nie musi zatem zawierać informacji o szkodliwości spożywania alkoholu" - podkreślają przedstawiciele firmy.

d28lkhh

O komentarz poporosiliśmy również Justynę Skrzekut zajmującą się PR-em firmy. - Emisja reklamy, o której mowa, została zakończona w marcu bieżącego roku. Celem reklamy była jedynie promocja syropów Paola. To marka rodzinna, która na co dzień towarzyszy młodszym i starszym konsumentom od lat - zaznacza. - Przywołana reklama w żaden sposób nie zachęcała ani nie promowała spożywania alkoholu. Nie prezentowała go również w jakiejkolwiek postaci. Należy podkreślić, że każdy przekaz może spotkać się z nadinterpretacją, na co niestety nie mamy wpływu. Rozważamy możliwość odwołania się od uchwały KER.

d28lkhh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28lkhh