SKOK 24 przejmuje bankomaty eCardu
Zarząd eCard S.A. ogłosił główne założenia strategii na lata 2010-2013. Spółka chce skupić się na działalności e-commerce (internetowe i mobilne systemy płatności) i obsłudze transakcji bezgotówkowych.
27.05.2010 | aktual.: 22.06.2010 10:41
Zarząd eCard S.A. ogłosił główne założenia strategii na lata 2010-2013. Spółka chce skupić się na działalności e-commerce (internetowe i mobilne systemy płatności) oraz obsłudze transakcji bezgotówkowych. W ramach przeprowadzanych zmian zamierza też sprzedać swoją sieć bankomatów.
- eCard ma ugruntowaną pozycję na rynku e-płatności i ogromny potencjał, by wzmocnić swoją przewagę konkurencyjną - mówi Ewa Bereśniewicz-Kozłowska, prezes zarządu eCard SA.
Spółka obsługuje transakcje bezgotówkowe przy użyciu kart płatniczych i e-przelewów we wszystkich liczących się branżach online: finansowej, turystycznej, usługowej i detalicznej (głównie książki czy RTV/AGD). Partnerami eCardu są najczęściej liderzy lub najszybciej rozwijające się spółki e-commerce. Według szacunków ekspertów branżowych, a także Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, wartość polskiego rynku e-commerce w 2009 roku wyniosła ok. 13 mld zł i wzrosła w porównaniu do roku poprzedniego o ok. 20 proc.
eCard zamierza też zrestrukturyzować te obszary działalności, które nie wpisują się w główne założenia strategii. Stąd decyzja o sprzedaży bankomatowej części przedsiębiorstwa, obejmującej około 320 maszyn Towarzystwu Finansowemu SKOK. (eCard należy do grupy SKOK od kwietnia 2009 roku). Zakup bankomatów eCardu wpisuje się w strategię koncentracji działalności bankomatowej grupy SKOK wokół własnego centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego.
W tym względzie plany kas są bardzo ambitne. Po przejęciu maszyn eCardu i Global Cash sieć SKOK 24 będzie liczyć 800 bankomatów. Będzie to druga niebankowa sieć bankomatowa w Polsce po Euronecie, który obsługuje ponad 2000 maszyn.