Śląskie/ Pilotaż programu podnoszącego kompetencje cyfrowe przedsiębiorców

Pilotaż programu Internetowe Rewolucje firmy Google rozpoczął się w poniedziałek w woj. śląskim. Dzięki programowi 100 tys. przedsiębiorców skorzysta do końca 2016 r. z możliwości wsparcia w rozwoju swoich kompetencji.

06.07.2015 17:45

Jak poinformowano podczas konferencji prasowej w Katowicach, w ciągu kilku nadchodzących tygodni zainteresowani mogą uczestniczyć w otwartych sesjach szkoleniowych, a także skorzystać z indywidualnych warsztatów dotyczących wykorzystania rozwiązań adekwatnych do potrzeb ich firmy.

Kilkudziesięciu ekspertów w głównych miastach aglomeracji śląskiej będzie doradzać przedsiębiorcom, w jaki sposób skutecznie wykorzystać rozwiązania internetowe w biznesie. Szkolenia i warsztaty będą odbywać się w siedzibach lokalnych partnerów programu.

"Zamierzamy wspierać inicjatywy, które służą podnoszeniu kompetencji cyfrowych mieszkańców i przedsiębiorców. Szybko zachodzące zmiany w dostępnych technologiach i oferowanych przy ich pomocy usługach wymuszają ciągłą aktualizację wiedzy i poszerzanie umiejętności w tym obszarze. Jestem przekonany, że ten program jest dobrą inwestycją w przedsiębiorczość całego regionu" - powiedział członek zarządu województwa śląskiego Kazimierz Karolczak.

Zainteresowani programem przedsiębiorcy ze Śląska mogą rejestrować się poprzez stronę www.internetowerewolucje.pl. Bazując na doświadczeniach z pilotażu, jesienią Google rozpocznie działania w skali ogólnopolskiej, a następnie rozbuduje program edukacyjny w oparciu o platformę online.

Dzięki pozyskanym umiejętnościom przedsiębiorcy będą w stanie nie tylko wprowadzić rozwiązania internetowe w swojej działalności, ale przede wszystkim zrobić to świadomie i w optymalny dla swoich potrzeb sposób. Dla niektórych firm może to oznaczać po prostu obecność w internecie, dla innych nastawienie na użytkowników internetu mobilnego, wdrożenie sprzedaży internetowej lub wykorzystanie narzędzi w chmurze, niektóre z kolei mogą rozpocząć cyfrowy eksport.

Podczas konferencji przypomniano, że Unia Europejska planuje połączyć 28 rynków krajowych w jeden cyfrowy rynek europejski. "Jednolity rynek cyfrowy zniesie bariery w handlu i usługach elektronicznych - to wielka szansa, ale też duże wyzwanie dla polskiej gospodarki, tym bardziej, że poziom przyswajania technologii cyfrowych przez nasz sektor MŚP jest wciąż bardzo niski.

"W ramach programu Internetowe Rewolucje chcemy zapewnić bezpośrednie wsparcie polskim przedsiębiorcom w rozwoju tych umiejętności, które mogą przesądzić o sukcesie ich firm na rynku europejskim, a nawet globalnym. Dzisiaj pilotażowi programu na Śląsku będziemy w stanie dokładniej poznać potrzeby przedsiębiorców" - podkreśliła dyrektor Google Polska Agnieszka Hryniewicz-Bieniek.

Z badania "Polskie firmy z sektora MŚP - znajomość i używanie narzędzi do komunikacji" przeprowadzonego w maju br. przez Millward Brown, wynika, że 79 proc. przedsiębiorców ze Śląska uważa, iż internet jest ważny lub niezbędny w prowadzeniu ich działalności. 54 proc. z nich dostrzega korzyść ze zwiększenia umiejętności internetowych swoich pracowników, ale tylko 30 proc. podjęło w tym kierunku jakiekolwiek działania w ub. roku.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)