Spółka Scripps Networks ma zgodę UOKiK na przejęcie właściciela TVN

Warszawa, 16.06.2015 (ISBnews) - Southbank Media Ltd, spółka holdingowa należąca do grupy kapitałowej na czele której stoi amerykańska spółka Scripps Networks Interactive, Inc, otrzymała zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przejęcie N-Vision, spółki holdingowej stojącej na czele grupy, w skład której wchodzi TVN, podał urząd.

16.06.2015 | aktual.: 16.06.2015 17:08

?Southbank Media może przejąć spółkę N-Vision, właściciela stacji TVN. Przeprowadzone postępowanie wykazało, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji" - czytamy w informacji.

Wcześniej TVN podał, iż Scripps Networks Interactive zamierza ogłosić wezwanie do sprzedaży 100% akcji TVN i wycofać spółkę z giełdy.

W marcu br. Scripps Networks informował, że liczy na sfinalizowanie transakcji nabycia TVN od ITI oraz Grupy Canal+ na początku II półrocza. Firma zapłaci 584 mln euro za 100% udziałów w N-Vision, która na etapie rozliczenia umowy będzie posiadała bezpośrednio i pośrednio - poprzez Polish Television Holding B.V. (PTH) - ok. 52,7% udziału w kapitale TVN S.A. Nabywcą jest Southbank Media Ltd. - brytyjska spółka zależna od Scripps Networks Interactive, Inc.

Jak podano wcześniej, zamknięcie umowy uzależnione jest od spełnienia zwyczajowych warunków zawieszających, w tym uzyskania właściwych zgód regulacyjnych.

SNI jest zobowiązany zgodnie z polskim prawem do ogłoszenia obowiązkowego wezwania na sprzedaż akcji TVN, aby zwiększyć swój udział w TVN do 66%, w okresie trzech miesięcy od realizacji nabycia pakietu 52,7% TVN.

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.

Scripps Networks Interactive to jeden z wiodących producentów angażujących treści dotyczących wnętrz, jedzenia oraz podróży. W portfolio SNI można znaleźć niezwykle popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country, których łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 mln widzów.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)