Spory między francuskimi bankami a organizacjami konsumentów
We Francji sprawa opłat za usługi bankowe od dawna powoduje spory i konflikty między bankami a organizacjami konsumentów. W ostatnich miesiącach interwencja państwa zmusiła banki do prowadzenia bardziej jawnej polityki taryfowej.
25.03.2009 15:10
Organizacje konsumenckie od dawna oskarżały francuskie banki o to, że prowadzą niejawną i celowo zagmatwaną politykę taryfową. Istnieje bardzo wiele różnych, często niewielkich opłat z różnych tytułów, których prawie nie zauważamy. Stowarzyszenia konsumentów twierdzą, że żaden klient nie wie tak naprawdę, ile płaci swojemu bankowi i za co.
Dodatkowo klienci byli niezadowolenio, że konta bieżące nie są oprocentowane. Oznacza to, że bank zarabia dzięki zdeponowanym w nim pieniądzom i jeszcze dodatkowo każe sobie za to płacić.
Istotna zmiana została wymuszona od tego roku przez państwo. Teraz każdy właściciel konta otrzymuje na koniec roku informację o tym, ile zapłacił w sumie swojemu bankowi. Celem wprowadzenia tego przepisu było danie klientowi możliwości realnego porównania wydatków w różnych bankach i zmuszenie tych ostatnich do ostrożniejszej polityki taryfowej.