Sprzedawaj z marżą 100%. To możliwe!

Nieustannie rosnąca konkurencja w polskim handlu detalicznym sprawia, że coraz więcej małych i średnich przedsiębiorców poszukuje swojej niższy na rynku. Okazuje się, że dużym potencjałem charakteryzuje się segment wyprzedażowy. Tam marże sięgają nawet 100%.

Sprzedawaj z marżą 100%. To możliwe!
2

Nieustannie rosnąca konkurencja w polskim handlu detalicznym sprawia, że coraz więcej małych i średnich przedsiębiorców poszukuje swojej niższy na rynku. Okazuje się, że dużym potencjałem charakteryzuje się segment wyprzedażowy. Tam marże sięgają nawet 100%.

Firma analityczna Deloitte obliczyła, że firmy, które zajmują się handlem w Polsce, wytwarzają 17% wartości dodanej brutto, a kolejne 12% generuje sektor pośrednio związany z handlem. Ta branża to również 3,6 mln miejsc pracy, które zapewniają zatrudnienie dla 26% pracujących Polaków. Jednak w ciągu ostatnich 10 lat zmalała o 21% liczba sklepów małych i średnich, za to bardzo dynamicznie rośnie liczba sklepów wielkopowierzchniowych, które zajmują obecnie już 50% powierzchni handlowej w Polsce. Jak widać, jest to branża coraz trudniejsza dla małych i średnich przedsiębiorców. Muszą oni wykazać się coraz większą pomysłowością oraz instynktem biznesowym, żeby utrzymać się na rynku. Nic dziwnego, że patrzą z coraz większym zainteresowaniem na segment outletu, który notuje ostatnio duże wzrost. ##Potencjał outletów w Polsce **Rynek outletów w Polsce funkcjonował jeszcze przed naszym wstąpieniem do Unii Europejskiej i związany jest z początkami transformacji polskiej gospodarki w latach 90. Jednak pierwszy duży
sklep outletowy powstał dopiero w 2002 roku w Warszawie. Jak wynika z przygotowanego przez BNP Paribas Real Estate Poland raportu _ Always in. The Outlet Centre Market in Poland _, centra wyprzedażowe w Polsce to obecnie już 213 tys. mkw., a w ciągu kolejnych dwóch lat powierzchnia ta powiększy się o kolejne 22 tys. mkw. W tej chwili działa w naszym kraju 13 centrów outletowych, a w najbliższym czasie planowane jest otwarcie dwóch następnych. Wszystko dlatego, że Polacy uwielbiają okazje zakupowe i bardzo chętnie poszukują markowych, wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach. Dane pokazują, że w ciągu ostatniego tylko roku w takich miejscach pojawiło się o 10% więcej klientów, a sprzedaż wzrosła średnio o 20%. Tę popularność dużych centrów outletowych obserwują mniejsi handlowcy i to oni również coraz chętniej zaczynają działać w segmencie wyprzedażowym.

Sklepy outletowe proponują przede wszystkim końcówki kolekcji różnych produktów, które często pozostały sieciom handlowym, hurtowniom i producentom. Najczęściej są to ubrania lub kosmetyki. Dla wielu znanych marek outlety to dobry sposób na pozbycie się towaru, którego nie mogą sprzedać na przykład w sklepach wielkopowierzchniowych lub w firmowych salonach. W placówkach handlowych, które zajmują się wyprzedażą, klienci kupują najchętniej ubrania i buty.

Raport BNP Paribas Real Estate Poland pokazuje, że duże obiekty outletowe są bardzo oddalone od centrów miast, a dotarcie do nich większości klientom zajmuje nawet 1,5 godziny. To duża szansa dla mniejszych handlowców, którzy chcą spróbować swoich sił na rynku wyprzedażowym i otworzą swoje sklepy w atrakcyjnych lokalizacjach.

* ##Końcówki kolekcji i 100% marży *Otwarcie punktu handlowego, który oferuje klientom markowe produkty – końcówki kolekcji lub nadwyżki magazynowe – może być dobrym sposobem na biznes, jeśli weźmie się pod uwagę dane ze wspomnianego powyżej raportu. Polacy szukają markowych produktów w korzystnych cenach, co sprawia, że otwarcie własnego outletu może okazać się bardzo zyskowną inwestycją. W takim przypadku ważne jest jednak znalezienie taniego i bardzo solidnego dostawcy. W Polsce outlety sprzedają głównie towar, który pochodzi od dostawców z Niemiec, Danii, Holandii, a coraz częściej również z Anglii. Internet sprawia, że taki towar można pozyskać dużo łatwiej. Jak? Sprawdź ofertę iForce Market Zone. Dobry dostawca zaproponuje bardzo szeroki wybór tanich produktów. Nierzadko wystarczy zapłacić tylko 18% lub 28% ceny, w jakiej dany towar jest sprzedawany detalicznie na przykład w
angielskich centrach handlowych. Oznacza to, że nawet przy 100% marży nadal polski handlowiec z outletu będzie oferował dany produkt o 50% lub nawet 60% taniej niż inne sklepy.

Warto jednak pamiętać, że zanim ustali się asortyment sklepu outletowego i znajdzie się odpowiedniego dostawcę, należy pozyskać lokal handlowy w atrakcyjnym, dobrze widocznym miejscu. Można także zdecydować się na uruchomienie sprzedaży poprzez kanał internetowy. Jak wynika z raportu firmy Gemius, w 2015 roku 54% Polaków przynajmniej raz dokonało zakupu w e-sklepie lub na aukcji internetowej. Klienci najchętniej kupują odzież, akcesoria i dodatki. Nic nie stoi również na przeszkodzie, żeby łączyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym ze sprzedażą internetową.

Przykład outletów pokazuje, że nawet w tak konkurencyjnej branży jak handel detaliczny można znaleźć niszę, która pozwoli na wysoką sprzedaż z bardzo atrakcyjnymi marżami. Jednak w tym przypadku duże znaczenie ma znalezienie odpowiedniego dostawcy. Markowy towar w dobrych cenach będzie cieszył się dużym zainteresowaniem Polaków, ponieważ podczas zakupów większość z nich zwraca uwagę przede wszystkim na cenę, jakość i na producenta.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu: Artykuł sponsorowany
2

Wybrane dla Ciebie

Żyli z kodów. Oszuści z Podlasia zatrzymani
Żyli z kodów. Oszuści z Podlasia zatrzymani
Na południu Polski kończą się litery. Można już zamawiać nowe tablice
Na południu Polski kończą się litery. Można już zamawiać nowe tablice
Ekspresowy paszport. Punkt na dużym polskim lotnisku już działa
Ekspresowy paszport. Punkt na dużym polskim lotnisku już działa
Będą ratować wielkie koty. Na Mazurach powstaje specjalny ośrodek
Będą ratować wielkie koty. Na Mazurach powstaje specjalny ośrodek
Nowy dodatek od maja. Pieniądze trafią do blisko 130 tys. osób
Nowy dodatek od maja. Pieniądze trafią do blisko 130 tys. osób
Hiszpańska wyspa protestuje przeciwko turystom. Jest ich zbyt dużo
Hiszpańska wyspa protestuje przeciwko turystom. Jest ich zbyt dużo
Planujesz przelew w majówkę? Uwaga, mogą być problemy
Planujesz przelew w majówkę? Uwaga, mogą być problemy
Powiedzieli nie miastu wojewódzkiemu. Nie chcą zmiany granic
Powiedzieli nie miastu wojewódzkiemu. Nie chcą zmiany granic
Nie mieszkał w domu, sąd każe zapłacić 200 tys. Bo "był zameldowany"
Nie mieszkał w domu, sąd każe zapłacić 200 tys. Bo "był zameldowany"
Nie opłaca się brać z salonu. Te auta najszybciej tracą na wartości
Nie opłaca się brać z salonu. Te auta najszybciej tracą na wartości
Nie tylko Zakopane. Kolejne regiony chcą skusić arabskich turystów
Nie tylko Zakopane. Kolejne regiony chcą skusić arabskich turystów
Mają sankcje. Rosyjski dyskont w Warszawie nic sobie z nich nie robi
Mają sankcje. Rosyjski dyskont w Warszawie nic sobie z nich nie robi