Trwa ładowanie...
d3omfia

Sprzedaż Biedronki wzrosła w I poł. '10 o 18,1 proc. do 8,88 mld zł

29.07. Warszawa (PAP) - Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła w I połowie 2010 roku o 18,1 proc. rdr do 8,88 mld zł. Spółka otworzyła w tym okresie 67 nowych sklepów, podtrzymuje że w...

d3omfia
d3omfia

29.07. Warszawa (PAP) - Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła w I połowie 2010 roku o 18,1 proc. rdr do 8,88 mld zł. Spółka otworzyła w tym okresie 67 nowych sklepów, podtrzymuje że w całym 2010 roku sieć może się powiększyć o 150 placówek - poinformowali na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka.

Sprzedaż like-for-like Biedronki wzrosła w I półroczu o 10,5 proc.

Spółka tłumaczy, że na wzrost sprzedaży wpływa z jednej strony wzrost wartości koszyka, a z drugiej wzrost liczby klientów.

Spółka nie przedstawia prognoz na cały rok.

d3omfia

"Jeśli nie wydarzy się nic nieprzewidywalnego, można zakładać, że trend będzie kontynuowany" - powiedział Pedro da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja.

JMD podtrzymuje, że do końca roku sieć Biedronka może się powiększyć o 150 placówek.

"Będziemy realizować plan ekspansji. Ogłaszaliśmy, że chcemy otworzyć w tym roku 150 nowych sklepów. Jesteśmy przekonani, że w drugim półroczu otworzymy około 90 sklepów i osiągniemy planowany rezultat" - powiedział da Silva.

W I półroczu sieć powiększyła się o 67 nowych placówek, zwiększając powierzchnię sprzedaży o 10,8 proc. 47 innych sklepów zostało zmodernizowanych.

d3omfia

Całkowita kwota inwestycji wyniosła w tym okresie 122,4 mln euro.

W drugiej połowie roku JMD zamierza także uruchomić dwa nowe centra dystrybucyjne, w Koszalinie i w Opolu. Obecnie spółka korzysta z ośmiu centrów.

Da Silva powiedział, że spółka nie wyklucza przejęć.

"Udział w konsolidacji rynku ma sens, gdy jest z korzyścią dla naszego rozwoju, zwłaszcza w wymiarze lokalizacji i gdy jest szansa na porozumienie co do warunków z oferentem" - powiedział da Silva.

d3omfia

"Jest kilka ofert, jest wola, by kupować na polskim rynku, ale jeszcze się te dwa warunki nie spotkały" - dodał.

Zaznaczył, że oficjalnie na ten moment na rynku nie ma nic na sprzedaż.

"Dostrzegamy jednak, że są szanse na konsolidację" - dodał.

Przychody całej grupy Jeronimo Martins wzrosły w I połowie 2010 roku o 19,6 proc. rdr do 4,043 mld euro. Sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła o 8,2 proc.

Jeronimo Martins Dystrybucja działa w Polsce od 1995 roku, zatrudnia ponad 27 tys. pracowników. Współpracuje z ponad 500 dostawcami. Ponad 95 proc. produktów spożywczych w Biedronce pochodzi od polskich producentów.

Na koniec czerwca sieć Biedronka liczyła 1.527 sklepów w około 600 miejscowościach. (PAP)

pel/ asa/

d3omfia
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3omfia