Sprzedaż Biedronki wzrosła w I poł. '10 o 18,1 proc. do 8,88 mld zł
29.07. Warszawa (PAP) - Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła w I połowie 2010 roku o 18,1 proc. rdr do 8,88 mld zł. Spółka otworzyła w tym okresie 67 nowych sklepów, podtrzymuje że w...
29.07. Warszawa (PAP) - Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła w I połowie 2010 roku o 18,1 proc. rdr do 8,88 mld zł. Spółka otworzyła w tym okresie 67 nowych sklepów, podtrzymuje że w całym 2010 roku sieć może się powiększyć o 150 placówek - poinformowali na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka.
Sprzedaż like-for-like Biedronki wzrosła w I półroczu o 10,5 proc.
Spółka tłumaczy, że na wzrost sprzedaży wpływa z jednej strony wzrost wartości koszyka, a z drugiej wzrost liczby klientów.
Spółka nie przedstawia prognoz na cały rok.
"Jeśli nie wydarzy się nic nieprzewidywalnego, można zakładać, że trend będzie kontynuowany" - powiedział Pedro da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja.
JMD podtrzymuje, że do końca roku sieć Biedronka może się powiększyć o 150 placówek.
"Będziemy realizować plan ekspansji. Ogłaszaliśmy, że chcemy otworzyć w tym roku 150 nowych sklepów. Jesteśmy przekonani, że w drugim półroczu otworzymy około 90 sklepów i osiągniemy planowany rezultat" - powiedział da Silva.
W I półroczu sieć powiększyła się o 67 nowych placówek, zwiększając powierzchnię sprzedaży o 10,8 proc. 47 innych sklepów zostało zmodernizowanych.
Całkowita kwota inwestycji wyniosła w tym okresie 122,4 mln euro.
W drugiej połowie roku JMD zamierza także uruchomić dwa nowe centra dystrybucyjne, w Koszalinie i w Opolu. Obecnie spółka korzysta z ośmiu centrów.
Da Silva powiedział, że spółka nie wyklucza przejęć.
"Udział w konsolidacji rynku ma sens, gdy jest z korzyścią dla naszego rozwoju, zwłaszcza w wymiarze lokalizacji i gdy jest szansa na porozumienie co do warunków z oferentem" - powiedział da Silva.
"Jest kilka ofert, jest wola, by kupować na polskim rynku, ale jeszcze się te dwa warunki nie spotkały" - dodał.
Zaznaczył, że oficjalnie na ten moment na rynku nie ma nic na sprzedaż.
"Dostrzegamy jednak, że są szanse na konsolidację" - dodał.
Przychody całej grupy Jeronimo Martins wzrosły w I połowie 2010 roku o 19,6 proc. rdr do 4,043 mld euro. Sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła o 8,2 proc.
Jeronimo Martins Dystrybucja działa w Polsce od 1995 roku, zatrudnia ponad 27 tys. pracowników. Współpracuje z ponad 500 dostawcami. Ponad 95 proc. produktów spożywczych w Biedronce pochodzi od polskich producentów.
Na koniec czerwca sieć Biedronka liczyła 1.527 sklepów w około 600 miejscowościach. (PAP)
pel/ asa/