Sprzedaż małoformatowych sklepów spożywczych wzrosła o 3,8% r/r w VIII
Warszawa, 21.09.2015 (ISBnews) - Sprzedaż w sklepach spożywczych i alkoholowych małego i średniego formatu (z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów) wzrosła o 2,8% r/r w sierpniu, zaś w ujęciu miesięcznym zmniejszyła się o 0,4%, podała rzecznik Polskiej Izby Handlu (PIH) Joanna Chilicja.
Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.
Dane uzyskano (w oparciu o raport Centrum Monitorowania Rynku) na podstawie badania reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych o powierzchni do 300 m2 oraz sklepów alkoholowych.
Sklepy których dotyczyło badanie, odpowiadają za 60% całości rynku sprzedaży detalicznej w Polsce.
(ISBnews)