Sprzedaż tabloidów rosła w maju, spadała - dzienników opinii

Sprzedaż dzienników opinii, w tym lidera tego segmentu "Gazety Wyborczej", spadała w maju w stosunku do stanu sprzed roku, wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Wzrosła za to sprzedaż tabloidów.

Sprzedaż tabloidów rosła w maju, spadała - dzienników opinii
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Średnia sprzedaż wydawanej przez Agorę "Gazety Wyborczej" wyniosła 338 035 egz., czyli ponad 8% mniej niż w maju 2009 roku. Wicelider segmentu prasy opinii, czyli "Rzeczpospolita" (Presspublika) zanotowała 4-proc. spadek do 140 220 egz.

Sprzedaż tytułu "Dziennik Gazeta Prawna" wyniosła w maju 100 355 egz. Przed rokiem sprzedaż "Gazety Prawnej" wynosiła 72 219 sztuk, a “Dziennika" - 141 341 egz.

Liderem całego rynku dzienników pozostaje "Fakt" (Axel Springer), którego sprzedaż wzrosła o 1% r/r do 460 601 egz. Jego główny rywal, "Super Express" (Murator) zanotował wzrost o 0,5% do 184 803 egz.

Wirtualnemedia.pl prezentują dane z kategorii "sprzedaż ogółem", ZKDP prezentuje też dane w kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", która obejmuje także sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej, a także w ramach barteru.

ISB

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)