Trwa ładowanie...
d41owsp

Stabilne wyniki portu Szczecin-Świnoujście

Porty w Szczecinie i Świnoujściu w u.br. przeładowały o 0,4 proc. mniej towarów niż w 2011 roku - poinformowano PAP w czwartek w dziale marketingu Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

d41owsp
d41owsp

- Utrzymuje się poziom przeładunków w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Potwierdziły się wstępne kalkulacje dotyczące wyników przeładunkowych za poprzedni rok w portach w Szczecinie i Świnoujście. Ich poziom jest zbliżony do roku 2011, określanego jako rekordowy - poinformował prezes firmy Jarosław Siergiej.

Porty w Szczecinie i Świnoujściu, osiągając w 2012 r. łączny wynik 21 mln 267 tys. ton, przeładowały tylko o 87,5 tys. ton mniej niż w roku 2011.

We wszystkich grupach towarowych, za wyjątkiem węgla, nastąpił w 2012 r. wzrost przeładunków. Największy wzrost zanotowano w przeładunkach rudy - było to 55 proc., a także w przeładunkach zbóż, gdzie wzrost wyniósł prawie 30 proc. oraz w obsłudze towarów z grupy inne masowe - tam wzrost w przeładunkach wyniósł nieco ponad 10 proc.

W tej ostatniej grupie towarowej duży udział ma biomasa dla elektrowni.

d41owsp

Bardzo dobry wynik zanotował także ZMPSiŚ SA w przeładunkach drobnicy, pomimo mniejszych o 5,3 proc. obrotów kontenerowych w ub.r. Wysoki poziom przeładunków drobnicy osiągnięty został głównie dzięki drobnicy promowej. Łącznie przeładowano w obu portach prawie 9,5 mln ton drobnicy, czyli więcej niż w roku ubiegłym o 1,5 proc.

Spadek w 2012 r. zanotowano wyłącznie w przeładunkach węgla - wyniósł on 21,5 proc. w stosunku do roku 2011. Ostatecznie jednak to on zaważył na łącznym wyniku przeładunków - nieznacznie niższym niż w 2011 r.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu.

Porty w Szczecinie i Świnoujściu tworzą uniwersalny, a zarazem jeden z największych kompleksów portowych na Bałtyku, położony u ujścia rzeki Odry. W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe dla towarów rolno-spożywczych.

W roku 2012 łączne przeładunki obu portów wyniosły ponad 21 mln ton.

d41owsp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d41owsp

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj