Stolica: Podpisano umowę na przebudowę trasy AK i Mostu Grota

Czeska firma Metrostav przebuduje warszawską trasę Armii Krajowej i most Grota-Roweckiego. Umowę w tej sprawie, wartą ponad 796 mln zł, podpisano w czwartek. Drogowcy liczą, że inwestycja zakończy się do końca 2015 r.

Obraz
AFP / JANEK SKARZYNSKI

Jak poinformowała rzeczniczka mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Małgorzata Tarnowska, wykonawca będzie miał 27 miesięcy na realizację inwestycji, czyli powinien zakończyć prace do października 2015 r. Roboty nie ruszą jednak od razu, ponieważ wykonawca ma 120 dni na prace nad projektem przebudowy.

W czasie przebudowy mostu kierowcy będą mogli nadal z niego korzystać - wykonawca ma zapewnić przejazd dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

W ramach inwestycji pięciokilometrowy odcinek trasy AK zostanie dostosowany do parametrów trasy ekspresowej - muszą m.in. powstać tam bezkolizyjne skrzyżowania. Ponadto przebudowane zostaną węzły: Powązkowska, Wisłostrada i Modlińska, oraz infrastruktura techniczna. Wybudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Przewiduje się także poszerzenie mostu Grota, który w docelowym układzie będzie miał dwa razy po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i pasy dla ruchu lokalnego.

W planie jest również przebudowa kanalizacji i odwodnienia trasy AK. To ma zmniejszyć ryzyko zalania ulicy, do jakiego doszło na początku czerwca br. Po nawałnicy, jaka przeszła nad Warszawą, na trasie AK w zagłębieniu pod ul. Mickiewicza auta były zatopione po dachy, a kierowców ratowali strażacy na pontonach.

Kierowcy mogą już korzystać z sąsiednich odcinków S8: od Konotopy do węzła Prymasa Tysiąclecia na zachodzie i od Modlińskiej do Marek na wschodzie. Fragment trasy AK i most są więc niejako "przerwą" między dwoma odcinkami drogi ekspresowej, łączącej północne dzielnice Warszawy z autostradą A2.

W marcu tego roku Dyrekcja wybrała na wykonawcę inwestycji konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów. Astaldi chciało dostosować trasę AK wraz z mostem Grota do parametrów drogi ekspresowej S8 za ok. 544 mln zł, czyli za kwotę o prawie połowę niższą od przygotowanego przez drogowców kosztorysu. GDDKiA na realizację tego zadania przeznaczyła prawie 933 mln zł. Po orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej, która uznała, że oferta ta jest rażąco niska, GDDKiA ponownie dokonała oceny i wyłoniła ofertę firmy Metrostav.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup