Strata netto Alma Market wyniosła 9,32 mln zł w I kw. przez późną Wielkanoc
Warszawa, 15.05.2014 (ISBnews) - Alma Market odnotowała 9,32 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 0,64 mln...
15.05.2014 06:59
Warszawa, 15.05.2014 (ISBnews) - Alma Market odnotowała 9,32 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 0,64 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 4,93 mln zł wobec 4,53 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 420,23 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 380,91 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2014 r. wyniosła 5,55 mln zł wobec 2,15 mln zł zysku rok wcześniej.
"W opisywanym okresie skonsolidowane przychody wzrosły o ponad 10%. Niestety, był to zbyt niski wzrost przychodów aby wyniki finansowe netto były dodatnie na poziomie jednostkowym, jak i skonsolidowanym. Należy jednak zdecydowanie tutaj wskazać na występowanie zaburzenia porównywalności obu okresów w efekcie występowania w innych okresach sprzedaży związanej ze Świętami Wielkanocnymi" - napisano w komentarzu do wyników.
Spółka podkreśliła, że negatywne oddziaływanie tego czynnika na porównywalność pierwszych kwartałów roku bieżącego i ubiegłego spowodowało wzrost sprzedaży spółki dominującej Alma Market tylko o 4%. Nastąpił natomiast spadek przychodów spółki zależnej Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska oraz na prawie niezmienionym poziomie pozostała sprzedaż generowana przez spółkę zależną Paradise Group.
Spółka zależna Krakchemia, z uwagi na wzrost cen towarów handlowych spowodowany przede wszystkim panującą w trakcie I kwartału 2014 roku sytuacją cenowo-podażową na rynku granulatów tworzyw sztucznych, wygenerowała sprzedaż na poziomie ponad 23% wyższym w ujęciu rocznym, podkreślono w informacji kwartalnej.
Grupa Kapitałowa Alma Market prowadzi działalność w następujących obszarach: sprzedaż detaliczna artykułów żywnościowych, sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia, sprzedaż hurtowa granulatów tworzyw sztucznych, folii, oraz pozostałych artykułów chemicznych w tym wyrobów z tworzyw sztucznych i chemikaliów, działalność w branży nieruchomości w zakresie obsługi nieruchomości i ich wynajmu, a także realizacji projektów deweloperskich.
(ISBnews)