Trwa ładowanie...
prąd
01-07-2010 15:50

Swora: 89 proc. Polaków nie wie, że może zmienić sprzedawcę energii

Aż 89 proc. Polaków nie wie, że może zmienić sprzedawcę energii elektrycznej. Staramy się to zmienić - mówi prezes URE Mariusz Swora. W lipcu Urząd rozpoczyna w tej sprawie kampanię informacyjną.

Swora: 89 proc. Polaków nie wie, że może zmienić sprzedawcę energiiŹródło: Jupiterimages
d46ns0p
d46ns0p

Swora przekonuje, że procedura zmiany operatora jest prosta. Trzeba tylko wybrać nowego sprzedawcę i zawrzeć z nim umowę. W ten sposób klient może upoważnić nowego sprzedawcę do reprezentowania go przed operatorem systemu dystrybucyjnego oraz przed dotychczasowym sprzedawcą. Nowy sprzedawca w imieniu odbiorcy załatwi niezbędne formalności, m.in. wypowie umowę dotychczasowemu sprzedawcy.

Jak dodał, w przypadku gospodarstw domowych zmiana sprzedawcy na oferującego tańsze usługi może przynieść kilkadziesiąt złotych oszczędności rocznie. - Dla emerytów kwota ta jest już kwotą niebagatelną. Korzyści są większe w przypadku odbiorców instytucjonalnych, przedsiębiorstw, gmin, jednostek sektora finansów publicznych - powiedział. Powołał się na przykład Częstochowy, która na zmianie sprzedawcy zaoszczędziła 1 mln 300 tys. zł w swoim budżecie.

Zaznaczył, że pomimo korzyści takich zmian jest ciągle niewiele, a wynika to z niewiedzy Polaków. Nie sprzyja temu też niewielka aktywność sprzedawców energii w dotarciu ze swoją ofertą do odbiorców.

By to zmienić, w lipcu br. w całej Polsce pojawią się: billboardy i plakaty, spoty radiowe emitowane w ogólnopolskich rozgłośniach, artykuły sponsorowane oraz ulotki. Organizowane będą warsztaty dla odbiorców energii z grupy tzw. trzeciego wieku. W ramach kampanii uruchomiono stronę internetową www.maszwybor.ure.gov.pl, przygotowaną przez ekspertów URE.

d46ns0p

Do wszystkich gmin w Polsce trafią plakaty i ulotki z informacjami o możliwości zmiany sprzedawcy prądu. W gazetach i tygodnikach adresowanych do osób prowadzących gospodarstwa domowe ukażą się materiały informacyjne przygotowane z pomocą Urzędu Regulacji Energetyki. W sumie w ramach kampanii URE przygotowało 1 tys. billboardów, 40 tys. plakatów, 450 tys. ulotek - w tym dwa tysiące adresowanych specjalnie do odbiorców w wieku powyżej 60 lat.

URE chce także przekonywać Polaków do możliwości zmiany sprzedawcy za pomocą serialu TVP "M jak Miłość". Urząd zawarł w tej sprawie umowę z telewizją publiczną, jeden z bohaterów telenoweli zdecyduje się na zmianę sprzedawcy energii.

- Chcemy dotrzeć do jak największej liczby gospodarstw domowych - podsumował Swora.

Zmiany sprzedawców energii wśród konsumentów indywidualnych są nadal stosunkowo nieliczne. Do końca 2009 r. 1035 odbiorców zaczęło kupować prąd od innego sprzedawcy. Do końca maja br. sprzedawcę energii zmieniło 1149 odbiorców w gospodarstwach domowych.

d46ns0p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d46ns0p