Trwa ładowanie...
woda
Hubert Orzechowski
08-09-2018 09:52

Szczyt snobizmu, a może bezczelności. Czyli woda za 320 zł

"Charakteryzuje się wyjątkowo lekkim, świeżym smakiem, który idealnie dopasowuje się do wykwintnych dań" – czy to opis wyjątkowo eleganckiego wina? Nie, tak reklamuje się woda za 320 zł.

Szczyt snobizmu, a może bezczelności. Czyli woda za 320 złŹródło: sh2op.pl, fot: mateirały prasowe
d1hzf0f

Oprócz charakterystycznego opisu na etykiecie z winem łączy wodę jeszcze pojemność butelki, w której jest sprzedawana. Za 320 zł otrzymamy bowiem 750 ml płynu.

Ta woda to Svalbardi, którą od jakiegoś czasu można dostać np. w internecie. Żeby skłonić kogoś do zapłacenia ponad 300 zł za niecały litr wody, trzeba koniecznie przekonać potencjalnych klientów, że kupują coś wyjątkowego. Nic więc dziwnego, że na stronie sprzedawcy znajdziemy bardzo bogaty opis wody i jej właściwości.

Tyle tylko, że jest to typowe lanie wody. Co bowiem oznacza, że Svalbardi "pochodzi z gór lodowych z archipelagu wysp położonego 1000 km od Północnego Koła Biegunowego"? Czym niby taka woda miałaby się różnić od wody z lodu położonego np. 500 km od bieguna? Tego producent nie wyjaśnia.

d1hzf0f

Natomiast słuchanie zaleceń producenta może wprowadzić sporo zamieszania do naszego życia rodzinnego. Według strony sprzedającej wodę Svalbardi to "unikatowy prezent, którym możesz uczcić wyjątkowe wydarzenie w życiu swojej rodziny, przyjaciół czy partnerów w biznesie. Taki prezent zawsze będzie unikatowy, świeży i piękny". Obawiamy się jednak, że gdybyśmy chcieli sprezentować naszemu partnerowi wodę za 320 zł, to jednak nie koniecznie uzna ten prezent za "świeży i piękny". Możemy natomiast narazić się na, delikatnie mówiąc, wylanie żali.

Możemy jednak tego uniknąć, jeśli zachwalimy właściwości produktu Svalbardi. Otóż woda "posiada pH rozpuszczonego śniegu". Hm. To chyba jednak może nie przekonać naszych bliskich o wyjątkowości zakupionej wody. W tej sytuacji może pomóc zapewnienie, że woda jest "uznawana przez Towarzystwo Fine Waters za najlepszą wodę na świecie". O ile oczywiście ktoś słyszał o Towarzystwie Fine Waters.

Producent uznał jednak, że ostatecznym argumentem, który przekona nas do tego, że kupiliśmy coś więcej niż wodę jest kształt butelki Svalbardi. "Niebiesko-zielona opaska symbolizuje lodowiec, gdzie starożytny lód przechodzi w nowonarodzoną górę lodową".

I nie ma już wątpliwości, że komuś tu przydałoby się trochę lodu właśnie, a nie wody.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1hzf0f
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1hzf0f