T‑shirty młodych projektantek trafią do Biedronki
Sieć sklepów Biedronka oraz Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi od 2013 roku przeprowadzają konkurs "Młodzi projektanci dla Biedronki"
16.03.2015 | aktual.: 17.03.2015 10:36
*Sieć sklepów Biedronka oraz Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi od 2013 roku przeprowadzają konkurs "Młodzi projektanci dla Biedronki". T-shirty z zaprojektowanymi przez studentki nadrukami trafią do sprzedaży w czerwcu. *
W pierwszych dwóch edycjach wzięło udział 125 studentów Katedry Ubioru, którzy zaprojektowali sukienki i tuniki oraz bluzki o charakterze wieczorowym. Poprzednie odsłony konkursu cieszyły się również dużym zainteresowaniem klientów sklepów Biedronka.
Do tej pory sprzedanych zostało już blisko 40 tys. egzemplarzy sukienek, tunik i bluzek. Laureatkami bieżącej edycji są: Marta Szatan, Ewelina Jastrzębska, Maja Bączyńska i Sandra Płokarz, które zaprojektowały nadruki na bluzki dla kobiet i - po raz pierwszy w konkursie - na T-shirty dla mężczyzn.
Drukarnie, w których wykonano nadruki, są zlokalizowane w Łodzi, co umożliwiło studentkom poznanie praktycznej strony produkcji tego typu elementów na materiałach. Dzięki zaangażowaniu autorek zwycięskich prac i współpracy z grafikami powstały wyjątkowe produkty, sygnowane metkami z logo młodych projektantek. Celem konkursu jest wsparcie młodych, uzdolnionych projektantów w rozwoju ich kariery zawodowej.
Studenci mają okazję skonfrontować swoje pomysły z potrzebami rynku. Dyskont wspiera także edukację studentów poprzez finansowanie dostępu do największej światowej platformy analizującej trendy: Worth Global Style Network. Dzięki niemu studenci Katedry Ubioru oraz innych wydziałów mogą korzystać z najnowszych opracowań dotyczących trendów.