TIM chce utrzymać 70‑80% udziału e‑commerce w sprzedaży w kolejnych okresach
Warszawa, 24.11.2016 (ISBnews) - TIM chce nadal utrzymywać udział e-commerce w sprzedaży na poziomie 70-80% i zachować wiele kanałów sprzedaży, poinformował prezes TIM Krzysztof Folta. Spółka nie spodziewa się odbicia w sektorze budowlanym w kolejnych kwartałach.
24.11.2016 | aktual.: 24.11.2016 13:53
"E-commerce będzie na poziomie 70-80% i nie jest moim celem więcej. Nadal sprzedajemy też w innych formach, a zwiększając udział e-commerce musielibyśmy w ogóle zrezygnować z tych segmentów rynku. Zawsze mówiłem, że to jest sprzedaż wielokanałowa" - powiedział Folta podczas konferencji prasowej.
W okresie I-III kw. br. udział sprzedaży online w przychodach wyniósł 70,3%.
Prezes zwrócił jednak uwagę, że ze względu na wysoki udział sprzedaży w internecie przychody spółki mają podobną strukturę do przychodów spółek handlu detalicznego. We wrześniu br. średnia sprzedaż przez sklep TIM.pl na dzień roboczy wynosiła 1 768 tys. zł.
"Nasz cel, który załoga ma postawiony na rok przyszły to jest średnia sprzedaż dzienna przez e-sklep 2 mln zł" - powiedział Folta.
Podkreślił, że przychody spółki są powiązane z koniunkturą w sektorze budownictwa, ale stosunkowo słabo, ponieważ TIM systematycznie pracuje nad "odstrojeniem" od sektora. Prezes nie spodziewa się poprawy w tej branży w najbliższym czasie.
"Niewiele się wydarzy, będziemy w trendzie minusowym, obstawiam -20% albo -15% na koniec roku, jeśli chodzi o sektor budownictwa" - powiedział Folta.
TIM S.A. jest największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 r. we Wrocławiu, od 1998 roku jest notowana na GPW.
(ISBnews)