To koniec telewizji? Już brakuje pieniędzy

Już za cztery lata rynek reklamy internetowej będzie więcej warty niż telewizyjnej - wynika z raportu opublikowanego przez PwC. Na zwiększenie dochodów tego segmentu wpłynie rosnąca grupa użytkowników urządzeń mobilnych.

To koniec telewizji? Już brakuje pieniędzy
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

13.06.2012 | aktual.: 13.06.2012 11:54

"Puls Biznesu" informuje, że segment rozrywki i mediów będzie się w Polsce rozwijał szybciej niż w innych europejskich krajach. Eksperci PwC w raporcie "Global Entertainment and Media Outlook 2012-2016" szacują, że wzrost wyniesie 4,9 proc. rocznie, a jego wartość w 2016 roku sięgnie 12,7 mld dolarów amerykańskich.

Nie bez znaczenia dla tych segmentów jest internet. Wartość reklamy w tym medium z roku na rok może rosnąć nawet o 17 proc. Do 2016 roku osiągnie wartość nawet 1,528 mld USD. To będzie moment, w którym polski rynek reklamy internetowej będzie warty więcej niż telewizyjnej. Ta ostatnia jest dzisiaj nadal niekwestionowanym liderem. W przypadku Europy Zachodniej branża internetowa rozwijać się będzie jeszcze szybciej i reklama w sieci już w 2014 roku będzie numerem jeden.

Wzrost siły reklamy internetowej spowodowany jest ucieczką reklamodawców z rynku telewizyjnego oraz rosnącą popularnością smartfonów i tabletów. Szacuje się, że z roku na rok liczba użytkowników tych urządzeń będzie rosła o 26 proc. rocznie, do 14,5 mln w 2016 r. Jeśli tak się stanie, Polska pod względem dynamiki wzrostu będzie drugim krajem na świecie.

telewizjasmartfontablet
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)