Torpol stawia na dalszą dywersyfikację segmentową i geograficzną, m.in. Iran
Warszawa, 16.03.2016 (ISBnews) - Torpol chce, aby biznes kolejowy uzupełniały dwa równoważne segmenty, które już w perspektywie 1-2 lat mogłyby generować po 100-150 mln zł przychodów rocznie: oil & gas oraz prace przy sieciach przesyłowych, poinformował ISBnews wiceprezes i dyrektor finansowy Michał Ulatowski. Spółka stawia też na dalszą dywersyfikację geograficzną, zwracając się po Norwegii i Bałkanach na Bliski Wschód - do Iranu.
"Byliśmy ostatnio uczestnikami misji gospodarczej do Iranu. Tam, po zniesieniu embarga jest bardzo duży apetyt na prowadzenie modernizacji i budów, także w obszarze kolejnictwa. Byliśmy tam z Polski jako jedyni z branży. Nawiązaliśmy pierwsze kontakty z przedsiębiorstwami z tamtejszego rynku. Interesuje nas udział w projektach dotyczących nie tylko szeroko pojętej infrastruktury kolejowej, ale i najważniejszego dla Iranu obszaru gospodarki - sektora ropy naftowej i gazu ziemnego, stanowiącego pole działania dla Torpol Oil&Gas" - powiedział Ulatowski w rozmowie z ISBnews.
"Na razie uczestniczymy w przygotowaniu polskiej obecności na tym rynku. Chciałbym, by dla Torpolu był to w przyszłości jeden z kluczowych rynków zagranicznych" - dodał.
Wiceprezes podkreślił, że chce, by firma była kojarzona z koleją, ale jej intencją jest też rozwijanie segmentów dodatkowych, które potencjalnie będą budowały przychody w przyszłości.
"Gdybyśmy mówili o gazie, to w skali kraju byłbym zadowolony w przyszłym roku ze 100-150 mln zł przychodów. Może to być więcej, jeśli dojdzie Bliski Wschód albo Norwegia" - wyjaśnił.
"Będziemy się starali również uczestniczyć w partnerstwie konsorcjalnym w tematach związanych z sieciami przesyłowymi. Gdyby tak się ułożyło, że będzie tu 100 mln zł sprzedaży za rok-dwa, to będę zadowolony" - podsumował Ulatowski.
W listopadzie ub.r. Torpol przejął spółkę Dimark Oil&Gas, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i montażem instalacji do uzdatniania ropy naftowej i gazu ziemnego.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 775 mln zł w 2014 roku.
Tomasz Chaberko
(ISBnews)